Сметната палата погна Центъра за градска мобилност, проверява и цената на билета
Одитен доклад на Сметната палата констатира редица нередности и непрозрачно управление в столичния Център за градска мобилност (ЦГМ). В доклада попада дълго оспорваната тема за цената от 1,60 лв. на билета за градския транспорт, като е записано, че предложението за увеличението ѝ не е мотивирано с необходимите планови изчисления, съобщава bTV.
Реформата с повишаването на цената е дала очаквания резултат, тъй като гражданите са стимулирани да пътуват с дългосрочни превозни документи, а финансовите разчети за очакваните резултати са били точни, контрират от ГЕРБ.
„Предвидените приходи за системата на градския транспорт от 15 млн. лева всъщност са изпълнени и към настоящия момент, на годишна база, цифрата е именно такава“, каза общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.
Снимка: bTV
Одиторите обаче откриват и множество нарушения в провеждането на обществени поръчки.
Снимка: bTV
„Има сериозни пропуски и предпоставки за корупция в управлението на ЦГМ“, посочи Гергин Борисов от „Спаси София“. По думите му дружеството е управлявано „некомпетентно и безпардонно“.
Снимка: bTV
От Центъра за градска мобилност определят нарушенията в процедурите за обществени поръчки като административни пропуски.
„Един от изпълнителите не си е представил свидетелство за съдимост, всъщност го е представил, но е било изтекло два дни по-рано. Не можем да говорим за масово нарушение и непрозрачност“, твърди Христиан Петров от ЦГМ.
Снимка: bTV
Според опозицията в Общинския съвет един от основните проблеми на дружеството е именно липсата на прозрачност.
„Юристите на Столична община работят с недоглеждане, което подвежда и Столичния общински съвет, и ръководството на СО“, посочи общинският съветник от БСП Калоян Паргов.
Снимка: bTV
„На всяко тримесечие ЦГМ дава реални отчети за своята дейност, още повече те присъстват и на заседанията на транспортна комисия, които са публични“, контрира Зарков.
Одитът обхваща периода от януари 2014 г. до юни 2016 г.
Последвайте ни
0 Коментара: