Собственик на бензиностанция пита: Как ще обложиш някого с печалба от 1 лев и след това да я върнеш на бизнеса?
Той е и член на Управителния съвет на Асоциацията на българските търговци, производители, вносители и превозвачи на горива
Подготвя се нова схема за подпомагане на физическите лица и бизнеса заради скъпите горива. Тя ще е по подобие на схемата са 25 стотинки на литър, но ще бъде финансирана чрез свръхпечалбите на компаниите от сектора, а не от държавния бюджет. Все още не е ясно какъв ще бъде размерът на подпомагането, но надеждата е тя да е факт от началото на следващата година. Това стана ясно от думите на министърът на икономиката Никола Стоянов.
Ще паднат ли цените на горивата на бензиностанциите? Апостол Апостолов e собственик на малка бензиностанция в Пловдив. Той е и член на Управителния съвет на Асоциацията на българските търговци, производители, вносители и превозвачи на горива.
Ето какво каза Апостолов в интервю за програма "Ден след ден" по БНР:
"Цените, които са актуални са тези, които предлагат от Лукойл, те и са най-ниски в региона. Ето какви са днес - за литър дизел 3,26 лв., бензин - 2.89 лв., газ - 1.08 лв.
"Прогнозите, които правят политиците за намаляване на горивата звучат добре, но не знам как технически ще се изпълнят", каза търговецът на горива. Той попита: "Как може да обложиш някого с печалба от 1 лев и след това да я върнеш на бизнеса, след като нямаме законови мерки да го направим, защото собственик на Лукойл е швейцарска фирма."
Депутатите на ГЕРБ внасят предложение и искат механизъм, чрез който да се намалят цените на горивата: "За България и за гражданите в тази криза е много добро предложение, но ако погледнем от друга гледна точка, не е работа на политиката да се меси в бизнеса. Това са политически дивиденти, но не виждам как може да принудиш компания, която не е регистрирана в България и не плаща тук данъци, сега да плати данък. За хората ще има глътка въздух, идва тежка зима, сметките се увеличават."
Делян Добрев от ГЕРБ казва, че цената на уралския нефт е една и съща, но днес цените са по-високи: "Аргументите са ясни, но проблемът тук е, че цените се котират спрямо европейския плац, и сега печалбата за производителите на горива е налице. Идеята за облагане на свръхпечалба е хубава, но не знаем как ще се облече законово и ще се изпълни у нас. Ние печелим от оборот, надценки ни са минимални и почти никакви, всеобща тайна е че "Лукойл България" продава под себестойност. Като цяло от нашия бизнес, стискаме зъби и се надяваме и за нас да има място по слънцето", заключи Апостолов.
Последвайте ни
1 Коментара: