Столична община оповести амбициозен план за модернизацията на градския транспорт в София.

Кметът на столицата Васил Терзиев поясни, че в последните години наземният транспорт е останал неглижиран за сметка на метрото и е крайно време да се обнови гаражът на столичния градски транспорт.

Готови сме с една амбициозна програма, която да даде тласък на този процес. Дълги години не са правени инвестиции в тази насока, особено по отношение на трамвайната мрежа. Огромна част от хората в София ползват градски транспорт, но амбицията ни е да се използа от още повече хора.

В никакъв случай не искаме насилствено да свалим хората от колите, каквато теория се промъква в публичното пространство. Искаме единствено пътуването с градския транспорт да стане по-удобно и комфортно, обясни кметът Терзиев.

Той допълни, че метрото остава приоритет, като в момента се изграждат 12 нови станции.

Андрей Зографски от ПП-ДБ/Спаси София, който е зам.-председател на транспортната комисия в Столична община, обяви, че в следващите пет години ще бъдат инвестирани 1 млрд. лева за модернизацията на градския транспорт.

От думите му стана ясно, че най-много средства – около 60%, ще отидат за закупуването на 150 нови трамвая, от които 110 ще бъдат чисто нови, с нисък под и с климатик, докато 40 ще бъдат изпратени за ремонт и модернизация в чужбина.

Освен трамваите, ще бъдат взети и 75 хибридни тролейбуса, които ще могат да се зареждат по време на движение чрез контактната мрежа. Зографски поясни, че такива тролейбуси наскоро бяха купени от общината в Букурещ, а от доста време се използват и в други столици като Прага и Братислава.

Накрая, но не на последно място, Столична община ще купи 280 автобуса, от които 100 ще са на дизел, 120 на газ и 60 ще са електробуси. За част от линиите ще бъдат закупени и нови съчлени автобуси.

Зографски допълни, че средната възраст на автотранспорта е много голяма и има такива превозни средства, които не се движат, тъй като за тях е много трудно да се намерят нужните части.

По повод вчерашния инцидент в София, когато трамвай по линия №11 излезе от релсите на бул. „Константин Величков“ зам.-председателят на транспортната комисия разясни, че въпросният трамвай е произведен през 1988 г. и отдавна е прехвърлил предела на възможностите си и реално не подлежи на ефективна поддръжка.