Таксиметровите шофьори искат да надуят цените, ето с колко
Миналата година общинските съветници в София решиха с гласуване на минималната цена за услуга, че такситата не може да искат по-малко от 77 ст. на километър през деня и 88 ст. на километър през нощта
Миналата година общинските съветници в София решиха с гласуване на минималната цена за услуга, че такситата не може да искат по-малко от 77 ст. на километър през деня и 88 ст. на километър през нощта.
Дотогава в столицата нямаше фиксирана минимална цена, а само максимална на стойност - 1,30 лв. на км през деня и 1,95 лв. на км през нощта. Липсата на ясна минимална цена предизвика и протести.
Минималните и максималните тарифи по принцип трябва да се актуализират всяка година, което е разписано в закона и общинските съвети го решават. В най-големия град вече осма година няма промяна на тарифи и такси, коментираха от четирите големи национално представени организации - Съюз „Такси“, Браншовата камара на таксиметровите превозвачи, Националния съюз на превозвачите и Асоциация на таксиметровите синдикати.
Изменение на трите таксите - повикване, първоначална и престой, ще бъдат предложени от бранша за изменение на наредбата за услугите им след приемане на преминалия вече обществено обсъждане Закон за автомобилните превози. Според шофьорите е необходимо
и тези такси да имат минимални и максимални цени.
„Така един път и завинаги да има рамка, за да няма злоупотреби. Отдолу сега се прави дъмпинг на пазара, а трябва да се избегнат измамите при превозите, от които страдат клиентите“, смята Кирил Ризов от Съюз „Такси“.
Таксиметровите шофьори искат и конкретно да бъде разписано в закона, че до 31 октомври всяка година общинските съвети ще решават за актуализация на данъка и тарифите на таксиметровите услуги. Ако не гласуват нищо, остава старият размер, но при промяна тя да важи от началото на следващата година.
Такситата да карат и по бус лентите, но само ако возят пътници. Идеята е стара, но за пореден път ще бъде дискутирана при разискванията на измененията на Закона за автомобилните превози в транспортната комисия. Сега предложението отново е на масата, а целта на
промяната е да улесни придвижването с такси
и пътниците по-лесно да преодоляват задръстванията и да стигат до там, за където са тръгнали. Против шофиране в бус лентата са неправителствени организации, една от тях е „Спаси София“.
Последвайте ни
14 Коментара: