Тези факти за самолетите ще ви помогнат да излекувате страха от летене
Някой казвал ли ви е, че е много по-вероятно да умрете в автомобилна катастрофа, отколкото в самолетна катастрофа. Е, това действително е вярно. Според Дейвид Ропиек, анализатор в Харвард, шансовете да умрете в автомобилна катастрофа са около 1 на 5000, пише Elle. А шансовете да умрете в самолетна катастрофа, са около 1 на 11 000 000. Всъщност, много по-вероятно е да бъдете поразени от мълния, отколкото да преживеете самолетна катастрофа. Важно е също да се разбере, че повечето инциденти в авиацията не са фатални. Самолети губят височина, плъзгат се по пистата или попадат в екстремни турбуленции без никакви фатални последствия за пасажерите.
2. Самолетите преминават през редица тестове преди да излязат от заводите
Автомобилните компании правят своите превозни средства да изглеждат по-безопасни в своите реклами, но обикновените хора трудно могат да си представят през какви строги тестове преминават самолетите преди да излязат от завода, а и след това. Освен за начина на изпълнение на отделните елементи, самолетите се тестват и за други извънредни ситуации, като например удар от мълния и загуба на гориво. Авиокомпаниите искат техните самолети да летят безопасно точно толкова, колкото и вие. Защото, ако не го направят, никой няма да ги търси.
3. Кислородните маски може да спасят живота ви
Има един стар мит, според който кислородните маски на самолетите всъщност не правят нищо, защото те не са прикачени към кислородни резервоари. Кислородните маски се използват, когато има загуба на налягане в кабината. Ако не сложите маската, можете да загубите съзнание за по-малко от 15 секунди поради липса на кислород. Ето защо ще бъдете инструктирани да си сложите вашата маска. Начинът, по който те осигуряват кислород е проста химия. В самолетите се използват химични генератори на кислород, известни като кислородни свещи. Това са химични вещества, които при изгаряне отделят кислород в качеството на газ – страничните продукти от изгарянето се филтрират по пътя, а кислородът постъпва в маската, докато цялата смес не изгори. Когато дръпнете маската върху лицето си, механизъм с пружина стартира химична реакция, която генерира кислород, който ще ви стигне за около 13 минути.
4. Всички самолети могат да летят безпроблемно и с един двигател
Може да изглежда така, като че ли двигателите са единственото нещо, което държи самолета в небето, но те са само част от уравнението. Те осигуряват тяга, което е важно, но самолетът може да лети дори когато един от тях се повреди. Всички самолети са проектирани да работят много добре, само с един двигател. Какво ще се случи, ако се повредят и двата двигателя? Тогава самолета ще се плъзга по небето, а всеки опитен пилот може да приземи такава машина. След като се повредят и двата двигатели на даден самолет, той все още има скорост благодарение на инерцията и гравитацията. Скоростта е повече от достатъчна самолетът да не падне веднага от небето. Самолети с мъртви двигатели работят по същия начин като планерите и могат да изминат големи разстояния.
5. Турбуленциите не са заплаха за безопасността на пасажерите
Турбуленциите са неудобство, но не и опасност за живота на пътниците. И все пак, ако искате да намалите шансовете да попадне самолетът ви в турбуленция Националната метеорологична служба препоръчва да се резервират полети рано сутрин или около залез слънце, когато слънцето не нагрява силно земната повърхност и атмосферата е по-стабилна. Освен това, избирайте мястото си, така че да е директно върху крилата на самолета. Ако седите на седалка близо до носа и опашката ще усещате движението най-силно.
Последвайте ни
0 Коментара: