Няма да има средства за финансиране на цялата автомагистрала „Хемус” до 2020 г., каза във Варна Асен Антов изпълнителен директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти”.
&nbsp;По отношение на напредъка при подготовката на пътни проекти за програмния период до 2020 г. Антов посочи, че автомагистрала &bdquo;Струма&rdquo; е най-напредналият проект, като се работи по ЛОТ 1, 2 и 4, които се финансират от сегашния програмен период, а ЛОТ 3, който е и най-труден за изпълнение, ще бъде започнат догодина. <br /> <br /> За автомагистрала &bdquo;Хемус&rdquo; той посочи, че за доизграждане остават 255 км., като те са разделени на осем равни участъка. За автомагистрала &bdquo;Черно море&rdquo; няма осигурено публично финансиране, но има интерес от китайски фирми, за публично-частно партньорство. <br /> <br /> Асен Антов коментира, че за типичните нива на трафик в България, таксите за преминаване по автомагистралите трябва да бъдат по 15 - 20 лв. за километър. <br /> <br /> Експертът обясни, че това е много висока такса и такъв вариант няма как да бъде реализиран. Особено неизгодни са някои части за изграждане по автомагистрала &bdquo;Хемус&rdquo; и автомагистрала &bdquo;Черно море&rdquo;. По думите на Асен Антов най-висок е трафикът по автомагистрала &bdquo;Тракия&rdquo;, като дневно по нея преминават над 23 000 автомобила. /БЛИЦ<br />