Цял град се вдигна на бунт. Жителите на Стамболийски излязоха на масов протест заради опасен подлез. Хората обвиниха Националната компания „Железопътна инфраструктура”, че е наела строителна фирма, която некачествено ремонтира съоръжението и има риск подлезът да се срути и да затрупа десетки пешеходци.
Съоръжението разделя Стамболийски на две и в същото време е единствената за пешеходците връзка между северната и южната част на града.

„Тече. Абсолютно опасно е. Отгоре минават влакове. И може да се срути и да стане голяма трагедия”, заявява Ваня Лазарова, която се включи в протеста.

Опасностите изкараха хората на протест и вкупом те обсадиха гарата, за да поискат обяснение от строителната фирма защо ремонтът се извършва некачествено. Според строителите фугите в подлеза са се отворили в следствие на силните вибрации от тежките машини, които в момента отгоре изграждат високоскоростната линия София-Свиленград, съобщава Нова телевизия. 

Строителните дейности се извършват от фирма, която е наета от Националната компания „Железопътна инфраструктура”. От там заявиха, че ще изпратят екип да направи обследване. Такова обаче ще направи и кметството. Защото градоначалникът на Стамболийски иска лично да се увери, че до трагичен инцидент няма да се стигне.

„Ако има и най-малко разминаване между нашата независима експертиза и тяхната, спираме строителството на подлеза и ще поискаме нов подлез. Аз пак казвам саркофаг за хората няма да направя”, заканва се кметът Георги Мараджиев.

Строителната фирма, която е взела от Европа 50 милиона лева за модернизацията на гарата, обеща да отстрани нередностите.
„До 10-15 април предполагам, че ще успеем да приключим с целия подлез за нормална експлоатация на гражданите”, заяви инж. Иван Накев, ръководител на проекта. 

По-късно днес от НКЖИ съобщиха, че подлезът в гр. Стамболийски не е опасен за преминаване. Това е заключението в доклада на Комисията към строителния надзор.

„Мнението на специалистите  е категорично - няма конструктивни изменения или  нарушаване целостта  на  съоръжението и няма никаква опасност за сигурността му към момента и при бъдещата му експлоатация”, се казва съобщението до медиите.

„Комисията препоръчва спешни ремонтни действия за отстраняване на течовете, обработка на компрометираните фуги, поставяне на „марки“ за следене на евентуални бъдещи проблеми и т.н.”, продължава съобщението.

Предписанията на Комисията са връчени на фирмата-изпълнител. Генералният директор на НКЖИ е разпоредил ремонтът да приключи до 10 дни.