Стойчо Станков от Несебър попаднал преди няколко дни в обидна и мерзка ситуация, ако действително така стоят нещата с туристическата фирма "Арда тур", пише „Флагман“.

Той твърди, че се е наложило да купи повторно билет, за да се прибере в България, в противен случай е щял да бъде "зарязан" на летището в Истанбул посред нощ. 

Случаят е от 1 октомври, когато Стойчо Станков се приземява в турската столица и се насочва към автогарата, където би трябвало да има гарантирано място в рейс на фирмата с направление към Слънчев бряг.

Това бил единственият автобус, който може да се хване за денонощието по този маршрут. Предвидливо пътникът си е закупил доста по-рано автобусен билет, носел го в себе си. 

Билетът е невалиден

Когато прекрачва прага на автобуса, шофьорът, който бил от турски произход и не говорел добре нито български, нито английски език, заявил, че билетът му е невалиден и трябва да си закупи нов от него, ако иска да се вози.

Станков останал изумен от думите на водача, обяснил няколко пъти, че билетът му е редовен, но шофьорът изобщо не се интересувал от кого и къде е купен.

Тогава, понеже нямал друг избор, Стойчо дал 50 евро на ръкаще  за билет на място, надявайки се, че когато пристигне в България туристическата фирма ще му ги възстанови и ще изчисти недоразумението. 

"Не получих билет от шофьора, той не ми върна и ресто. Билетът струваше от него 35 евро. По същия начин, като мене, беше измамено украинско семейство, което даде 100 долара на водача и той си ги прибра в джоба, без да им издаде билети.

Останах потресен от поведението му, но в случая бях принуден да платя, иначе щеше да тръгне без мен",  разказа несебърлията. 

Полиция за добре дошъл

Когато пристигат на автогарата в Бургас, Стойчо се обажда на тел. 112, за да съобщи за измамата, настоява да бъде изпратен патрулен екип на полицията на автогарата в Слънчев бряг.

Иска да обясни на органите на МВР за своеволието на шофьора. Когато автобусът стига крайната спирка обаче автомобил на МВР не е изпратен. 

От тел. 112 уточниха, че екип не е изпратен, тъй като не са успели да осъществят ефективна връзка с дежурния РУ-Несебър, сигналът е бил предаден и фигурира в бюлетина. 

"Когато стигнахме автогарата в Слънчев бряг се качи втори шофьор, който говореше добре български и обеща, че ще се разберем. Но само на думи.

Докато ни успокояваше, автобусът с турския водач продължи в посока Варна, абсолютно необезпокояван от когото и да било, с обраните пари в джоба му пари от няколко пътници. На следващия ден от фирмата се свързаха с мен.

35 или 50 евро

Помолих ги доброволно да съдействат на правоохранителените органи и да помогнат за разобличаването на престъпника, който работи като шофьор при тях. Вместо това те започнаха да се пазарят за въпросните 50 евро. Първо казаха, е ще ми върнат само 35 евро.

Тогава им обясних, че ресто шофьорът не ми е върнал. Тоест аз съм му дал 50 евро и очаквам да си получа тази сума. От фирмата се държаха сякаш сме на чаршията. Толкова голяма фирма, а се излагат за 15 евро. В случая за мен това беше принципно положение.

В друга държава щяха да имат куп още неустойки и санкции за този обир.

И до днес не съм си получил сумата обратно. Подал съм сигнали към няколко държавни институции -  МВР, Омбудсман, Комисия за защита на потребителите и т.н., но никоя от тях до момента не е реагирала. На този етап става ясно, че държавна закрила нямаме.

Единственото, което ми остава е да дам гласност и да предпазя други клиенти на фирма "Арда Тур". За това ще се радвам и ще съм благодарен, ако дадете гласност на случая", казва Стойчо и ни показва що за щуротия са му издали, когато е купувал по-рано редовния си билет.

Продавачката на гишето била толкова разсеяна, че издала билета с дата 1 ноември 2024. Човекът бил наблюдателен и забелязал грешката веднага. Затова му презаверили пропуска за 1 октомври, но вече срещу сумата 0,00 лв., гарантирали му, че няма да има никакъв проблем", каза още Стойчо. 

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!