Още трима моряци от задържания в Испания кораб "Св. Николай" са освободени. Двама от тях са от Бургас, а третият - от Варна. Корабът беше задържан преди година заради намерени на борда му почти три тона кокаин. Информацията и потвърдила пред репортер на "Петел" близка на варненеца, който се завръща у нас. По думите й мъжете са освободени под гаранция. „Още не сме го видели, чакаме. Какво да ви кажа, преживява доста тежко случая“, е казала младата девойка, която не е пожела да бъде цитирано името й.
&quot;Петел&ldquo; твърди още, че освобождаването на друга част от екипажа е спънато заради българските власти. Причината е, че в Испания е получено писмо от българското следствие, в което са изписани имената на хората, които са били сменени и идват от друг кораб на Дойчев.&nbsp;<br /> <br /> &bdquo;Искат да ги разпитат като свидетели и нищо повече. Затова например много от хората не могат излязат под гаранция&ldquo;, каза пред &bdquo;Народно дело&ldquo; съпругата на един от моряците, който продължава да лежи в испански затвор. Близките не разбират защо родното следствие все още не е пристъпило към извършване на разпити в Мадрид. Още повече някои от жените са изпратили писма до главния прокурор, с които го информират за патовата ситуация. За съжаление, обратни отговори не са били получени. <br /> <br /> &bdquo;След като няма данни за участие, защо България мълчи и не съдейства? Вече стана една година&ldquo;, питат близките. &bdquo;Народно дело&ldquo; припомня, че първият моряк от екипажа, който се завърна преди няколко седмици, е от Бургас, механикът обаче отказа да разкрие подробности от сагата. Според близки на моряците все още не е привикан на разпит в Испания управителят на фирмата, собственик на кораба, Дойчин Дойчев, което според тях е необяснимо. &bdquo;Май и у нас потулиха случая&ldquo;, коментира съпруга на моряк от екипажа. Всъщност Дойчев е напълно неоткриваем, няколко репортерски проверки не успяха да го открият и в офиса му, в централната част на Бургас. <br /> <br /> В&nbsp;писмо до главния прокурор близка пита дали са проверени договорите, които са подписали моряците. &bdquo;Те тръгват с договор от една фирма, прехвърлят ги на друг кораб и подписват договор с втора фирма&ldquo;, уведомява прокурора тя. По-късно моряците пък подписват договори с трета фирма. &bdquo;Това не се ли прави, за да се избегне отговорност?&ldquo;, пита притеснената съпруга. Това питане също остава без отговор.