Немски сайт цака шофьорите с по-високи цени на винетките от тези, фиксирани от правителството, показа проверка на „Телеграф“.

Платформата Vintrica, собственост на компания, базирана в Германия, предлага електронни винетки, които можем да купим лесно през смартфона си. Услугата е валидна за България и още няколко държави – Чехия, Унгария, Словения и Словакия.

Цени

Цените за нашата страна обаче са по-високи от тези, определени с постановление на Министерския съвет, като разликата варира от 1,76 лева за уикенд винетка за лек автомобил до 21,74 лева за годишна. Така например цената на уикенд винетката е определена на 5,50 евро, което прави 10,76 лева. В същото време фиксираната цена, по която продават Агенция „Пътна инфраструктура“ и нейните дистрибутори, е 9 лева.

За седмична винетка трябва да дадем през въпросната платформа 8 евро или 15,65 лева, при положение че действителната цена е само 13. Месечната винетка е по 16,55 евро (32,37 лева) при фиксирана цена 27 лева. Тримесечната е по 29,40 евро (57,50 лева), което е с 9,5 лева по-скъпо.

Най-голяма е разликата при годишната винетка, която в сайта е по 55,60 евро (108,74 лева), а от АПИ се продава по 87 лева.

От АПИ коментираха пред „Телеграф“, че винетките не могат да се продават на цена, различна от фиксираната, която е определена с постановление на Министерския съвет. Агенцията също има сайт, през който можем да си купим електронна винетка през смартфона, подобна услуга предлагат и партньори на АПИ. При тях обаче цените са фиксираните от МС, те не печелят от разликата в стойността, а само от комисиони.

Търсене

Проблемът е, че при търсене в Google (Гугъл) германската платформа излиза на доста предна позиция и хора, които не са запознати в детайли със закупуването на винетки по този начин, могат да се подведат. Точно поради тази причина немската компания, собственост на платформата, се съди с Google заради блокиране на акаунта й в платформата Ads.

Благодарение на рекламите в Ads офертите на немската компания излизат на предна позиция. От Google обаче са сметнали, че с рекламите си германските предприемачи са нарушили политиката за „заобикаляне на системите“ и са блокирали акаунта им.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук