Вдовицата на подп. Терзиев след трагедията на "Граф Игнатиево": Няма ли да свалите вече този ръководен състав на ВВС! Не стават
Димитрина Попова пита колко жертви трябват още, за да се направят промени
"Няма ли да свалите вече този ръководен състав на ВВС! Не стават!!! Колко жертви още???", написа Димитрина Попова. Тя е вдовицата на подп. Валентин Терзиев, който загина на 9 юни 2021 г. при учение край Шабла по повод днешния инцидент на авиобаза "Граф Игнативо".
Както БЛИЦ писа, преди обед, учебният военен самолет L – 39 ZA, се разби при сложна маневра на много ниска височина. Инцидентът е станал на база "Граф Игнатиево" при подготовката на утрешните демонстрации по повод планираното авиошоу, което бе отменено.
Машината е била пилотирана от двама летци. Няма официална информация за жертви. По непотвърдена информация са загинали двамата пилоти. те са от Авиобазата в "Долна Митрополия".
На място вече пристигна и министърът на отбраната Атанас Запрянов.
Черен петък 13-и! Има загинали на Граф Игнатиево, Запрянов с извънредна заповед ВИДЕО
В момента се провежда разследване. Взети са мерки за локализиране на пожарите и установяване на причините за инцидента.
Пет противопожарни екипа са насочени към Трета авиационна база "Граф Игнатиево", това съобщиха за БТА от пресцентъра на Регионалната дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" в Пловдив.
По-рано днес президентът Румен Радев участва в демонстрационен полет на изтребител F-16 в авиобазата по покана на Военновъздушните сили на САЩ. За утре там беше планирано провеждането на летателен ден по случай 20 години от приемането на България в НАТО и 35 години от приемането на самолет МиГ-29 на въоръжение в българските Военновъздушни сили.
Самолетът Aero L-39 Albatros,
който падна по време на тренировка на авиобаза „Граф Игнатиево“ е високопроизводителен реактивен тренировъчен самолет, проектиран и произведен от Aero Vodochody в Чешката република.
Използва се главно за основно и напреднало обучение на пилоти, но той също е летял на бойни мисии при лека атака.
L-39 Albatros е проектиран през 60-те години на миналия век като наследник на Aero L-29 Delfín. Извършвайки първия си полет на 4 ноември 1968 г., той става първият тренировъчен самолет в света, оборудван с турбовентилаторна силова установка.
Рой е бил изнасян в редица страни по света както като тренировъчен, така и като лек щурмови самолет. От 90-те години на миналия век той става популярен и сред гражданските оператори.
До края на века повече от 2800 L-39 са обслужвали над 30 военновъздушни сили.
В края на декември 2023 година чешката компания Aero Vodochody съобщи, че Министерството на отбраната на България й е възложило още един договор за основен ремонт на учебно-бойни самолети L-39 Albatros.
Договорът дава поръчка за основен ремонт на два български самолета L-39, включително два двигателя AI-25TL, по които ще работи със стратегическия партньор - компанията LOM Praha.
От компанията напомнят, че според първия договор от ноември 2022 година първите два български L-39ZA бяха прехвърлени в Чехия за основен ремонт и модернизация още през януари 2023 г., а сега ще ги последват още два самолета.
Между 1986 и 1990 г. България придобива от Чехословакия общо 36 броя Албатрос. С течение на времето броят на флота намалява и през 2007 г. тези самолети спират да летят.
Възстановяването е извършено едва през 2013-14 г. когато в родния институт "Авионамс" бяха ремонтирани само 6 броя L-39ZA, които се използват и до днес и летят в състава на учебната ескадрила L-39 в 12-а авиобаза Долна Митрополия.
Освен L-39, на същото летище България обучава бъдещи пилоти и на бутални самолети, както и на 6 турбовитлови самолета PC-9M.
Последвайте ни