Самолетите „Грипен” отговарят на всички изисквания на НАТО и спекулациите за оперативната им несъвместимост с изискваният на Алианса са безпочвени, твърдят от фирмата производител. Според Красимира Стоянова, вицепрезидент на „СААБ” и директор на фирмата за Централна и Източна Европа, НАТО само изисква способности, но не и конкретна платформа, която да се използва от страните членки.
Какво отличава самолетите „Грипен” от Ф-16?Около тях се върти скандала между представители на ГЕРБ и президента Румен Радев
„Грипен” е много нов самолет, той влиза на въоръжение от 2000 година нататък и интересът към CD версията е много голям, тепърва ще продаваме такива”, коментира Стоянова пред bTV.

Тя категорично отрече версията, че производството на тази серия „Грипен” спира. „Ние имаме капацитет да произвеждаме и по-новия вариант Е и варианта CD”, категорична е Стоянова.

По думите й сравнението, че самолети Ф-16 има в повече бройки от „Грипен” е неправилно, тъй като техният самолет е на въоръжение само от 2000 година насам, а сключването на подобни сделки отнема време.

„Нека видим статистика за производството на Ф-16 през първите години”, коментира тя.

Самолети „Грипен” наистина не са участвали в бойни действия, но са използвани в мисия на НАТО в Либия преди години, когато са дадени високи оценки.

Стоянова добави, че не може да коментира точно какво се съдържа в запитването на българската страна към „СААБ”. „Ние не предоставяме само една гола платформа, предоставяме всичко, което са изискали от нас. Въпрос е на преговори. Ако българската страна има изисквания към още нещо да бъде включено, ние сме готови да го дискутираме”, категорична е тя.