Колко често на ден влизате в профила си във Фейсбук? Ако отговорът на този въпрос е, че „висите“ постоянно онлайн, най-вероятно сте от онези хора, които са пристрастени към социалните мрежи. Те обичат да се отбелязват от различни места, които са посетили и да информират приятелите си за всяко нещо, което правят. В това число влиза качването на снимки от партита или нещо по-дразнещо – на това какво консумират.

„Време е за гурме“, „Да станем на прасета“, „Сладки изкушения“, „Лошо ми е...“, „Мммм.... уникално вкусен десерт“, „Нека ми е зле“, гласят част от коментарите им под снимките с разни десертчета и добре украсени чинии с храна. Според специалисти по общуване в интернет, тези публикации се дължат на желанието на хората да изтъкнат по-големите си финансови възможности или просто да се правят на по-важни пред последователите си.

Стремежът на някои хора към здравословното хранене и използването на продукти от фермерски пазари, е друга причина, караща някои хора да споделят менюто си.

4 мита за ползите от лимоновата вода

Кои храни са най-публикувани в нета?

Гурме

„Гледайте и завиждайте!“, сигурно си казват някои, които са отишли на гурме за първи път и искат това да бъде разбрано от целия свят. Тази храна се свързва с определен социален статус, не всеки може да си я позволи. Статистиката показва, че снимките с гурме в социалните мрежи са близо 8,8 милиона.

Десерти

Малцина са онези в семейството, които не обичат десерт. Откакто хаштаговете станаха все по-популярни, а хората се научиха да боравят с най-различни филтри, фотосите на сладоледи и най-различни сладкиши във Фейсбук и Инстаграм рязко се увеличиха. Да не говорим, че скочи броят на дамите, които правят къпкейкове, кексчета и сладки, които първо снимат от няколко различни ъгъла, след което ги опитват. В момента има около 41,7 милиона публикации с означението #dessert в социалките.

Диетолози категорично забраняват да комбинираме тези храни

Салати

Да, модерно е да похапваме спанак, авокадо, спирулина, чия с листа от глухарчета и всякакви други салати, които не са чак толкова вкусни, но пък се говори, че са изключително полезни за тялото. Салатите са храната, която е на трето място по споделяне в интернет – със 17,5 млн. снимки.

Пица

Снимките с печивото от тесто се качват не само при посещение на пицария. Ако то е домашно и в по-неугледна форма, още по-добре. Това значи, че е вкусно, здравословно и направено с много усилия. Да не говорим за интереса към веган пицата и тази с шоколад (хаха). Общо 35,5 милиона снимки в социалните мрежи са с хаштага pizza.

Всички полудяха по супер вкусния „горещ” сандвич 

Паста

Друга вредна храна, любима на много хора. Тя заема четвърто място с 16,1 милиона публикации в Instagram. По-голямата част от хората качват публикации на паста от заведения или такива на самото ѝ приготвяне в домашни условия.

Кажете „сбогом’ на корема и излишните килограми с тази чудотворна смес!

Бургери

През есента и зимата снимките на бургерите в интернет се увеличават. И има резон – през топлите месеци тази храна не върви чак толкова. Колкото по-голямо пространство заема бургерът, толкова по-яко изглежда и кара хората да поискат да го вкусят. В момента има около 12,2 милиона снимки в социалните мрежи, които са с означение #burger.