„Даден е един минимален оптимален вариант, който позволява въвеждането на самолетите във въоръжение и започването на тренировъчния процес на пилотите. В последната цена влизат и учебните ракети. В нея има всичко необходимо, за да може самолетите да изпълняват основните си задачи”. Това заяви военният експерт Добромир Тотев, цитиран от Нова телевизия.

Според главния редактор на списание „Аеро” Красимир Грозев има няколко опции за финансиране на сделката – чрез емитиране на външен дълг и кандидатстване за кредит от банка или банков консорциум. По думите му, ще ма и проблеми при експлоатирането на F-16. Един от тях е инфраструктурата на летище „Граф Игнатиево”. A за подобряването й ще бъдат необходими необходими около 100 000 000 лева. По думите му въпросът за избора между „Грипен” и F-16 вече не стои на дневен ред.

Той коментира и скандалът за това къде да бъде извършен ремонтът на самолетите „СУ-25”, в който се намеси и икономическия министър Емил Караниколов.  „Министерството на икономиката трябва да издаде разрешение за временен експорт в Беларус. Т.е. нищо не е сигурно”, обясни Красимир Грозев.

Според Добромир Тотев договорът за ремонта е трябвало вече да е готов и да бъде придвижен към комисиите в парламента.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ