Volvo Cars заема хуманна позиция към животните при разработването на бъдещите си електрически модели. Техните интериори ще бъдат без кожен салон, стартирайки с новото Volvo C40 Recharge.

Volvo Cars ще продължи да предлага и опции за тапицерия от вълна от сертифицирани доставчици, в стремежа си да осигури във веригата си за доставки пълна проследимост и хуманно отношение към животните.
 
Решението на компанията да предлага автомобили без кожени салони е продиктувано и от загриженост към негативното въздействие върху околната среда от страна на говедовъдството и обезлесяването на природата. Смята се, че добитъкът е отговорен за около 14% от глобалните емисии на парникови газове от човешката дейност, като по-голямата част идва от говедовъдството.

Интересен факт е, че според скорошно проучване на Volvo Cars и водещата компания за прогнозиране на тенденции „The Future Laboratory“, 2/3 от потенциалните клиенти определят климатичната политика на марката като ключов фактор при покупката на премиум продукт. Същият процент потребители биха искали да виждат въглеродни етикети върху продуктите за по-голяма прозрачност по отношение на тяхното въздействие върху околната среда.

Заключенията в проучването до голяма степен съвпадат с визията на Volvo Cars във връзка с бъдещето на материалите. Шведската компания ще представи изцяло ново семейство електрически модели през идните години. Целта е до 2030 година Volvo да предлага само електромобили и всички те ще бъдат без кожен салон.

В амбицията си да премине към интериори без кожена тапицерия, компанията активно работи за осигуряване на висококачествени и устойчиви източници за много от материалите, използвани днес в автомобилната индустрия.

Например, един от новите интериорни материали на Volvo Cars, Nordico, е създаден от рециклирани материали като PET бутилки, био материали от устойчиви гори в Швеция и Финландия и рециклирани тапи от винарската индустрия. Той поставя нов стандарт в дизайна на луксозни интериори. Материалът ще дебютира в следващото поколение Volvo модели.
 
 
“Да бъдеш прогресивен автомобилен производител означава, че трябва да се ангажираш с всички аспекти на устойчивостта, а не само с CO2 емисиите,” казва Стюарт Темплар, Директор глобална устойчивост във Volvo Cars. “Отговорното снабдяване с материали е ключов момент, към който добавяме и хуманно отношение към животните. Чрез салон без кожа в електрическите ни автомобили правим правилна стъпка в тази посока.”
 
Volvo Cars се стреми да намали и остатъчните продукти от животновъдството, които обикновено се използват в производството на пластмаси, каучук, смазочни материали и лепила. 
 
Заменяйки тези материали и намалявайки търсенето на такива, които съдържат животински продукти, компанията заема и силна етична позиция, за да подпомогне, доколкото е възможно, прекратяването на вредите върху животните.
 
„Намирането на продукти и материали, които поддържат хуманното отношение към животните, ще бъде предизвикателство, но това не е причина да се избягва този важен въпрос“, допълва Стюарт Темплар. „Това е пътуване, което си струва да предприемем. Истинското прогресивно и устойчиво мислене означава, че трябва да си задаваме трудни въпроси и да се опитваме активно да търсим отговори."