През изминалата седмица стана ясно, че Министерски съвет даде одобрението си за удълбочаване на Канал 1 и 2 в пристанище Варна, пише moreto.net.

Удълбочаването на подходните канали на пристанище Варна вероятно е един от най-големите проекти, които се реализират в последните 40-45 години на територията на Морската столица. След изграждането на пристанищен терминал Варна-запад и прокопаването на Канал 1 и Канал 2, това е най-голямата инвестиция във Варна – 350 млн. лв., коментира за Moreto.net Ангел Забуров - генерален директор на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура”

С реализирането на удълбочаването ще се осигури достигане на газене от 13,50 м, което е с 2 м повече от газенето в момента. Това ще позволи по-големи кораби да влизат в акваторията на пристанищните терминали след Канал 1 и Канал 2.

"В момента сме на етап проектиране. Очакванията ни са в средата на годината да имаме готов проект, така че да може да пристъпим към изпълнение на драгажните и строително-монтажни работи. Срокът за изпълнение на драгажните и строително-монтажни работи е 700 дни, така че се надяваме след две години вече да имаме прокопани канали и терминали, които да са съобразени с приемането на кораби с газене до 13,5 м.", коментира част от въпросите ни Забуров.

Проектът включва удълбочаване на плавателните канали 1 и 2, заедно с езерната част на навигационното трасе на подхода и обръщателния кръг на пристанищен терминал Варна-запад, брегоукрепване, а при необходимост – и изместване на инженерна инфраструктура (електро и ВИК комуникации и др.).

"Това е един изключително сериозен стратегически проект за Варна. Реализацията му ще позволи приемане на кораби с по-големи дълбочини на газене, съответно това ще рефлектира и в големината на корабите – говорим за пост-Панамакс кораби или до 60-70 хил. тона. Интересът на товародателите ще бъде по-голям и съответно инвестиционният интерес към нашите терминали ще се увеличи.", коментира за Moreto.net генералният директор на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура” Ангел Забуров.