За 54 години: От 1370 км "магистрали по план" са готови само половината
В следващите 16 години до влизането на страната в ЕС през 2007 г. са построени още около 150 км, което прави средно по 9,3 км на година, показват сметките.
"Бумът на магистралното строителство" е през 2015 г., когато са пуснати в употреба цели 124 км. Тези участъци обаче са започнати да се строят по различно време и при различни правителства.
Деветте магистрали са "Тракия", "Хемус", "Струма", "Марица", "Черно море", "Люлин", "Калотина", Северна скоростна тангента на София, Велико Търново - Русе. В началото на 2018 г. обаче картината на магистралния пръстен показва само четири напълно завършени магистрали. Тяхната обща дължина е около 512 км.
Най-дълго е трасето на магистрала "Тракия". Нейните 360 км са били строени цели 42 години. 100% в експлоатация са още "Марица" (117 км), "Люлин" (19 км), както и Северната тангента (16,5 км).
През настоящата година управляващите обещават да започнат да се строят нови участъци по магистрала "Хемус". Това са отсечките между Ябланица и Боаза (9,3 км) и Буховци-Белокопитово (16 км). Тези участъци трябва да бъдат готови до 2020 г. Това обаче няма да облекчи особено шофьорите, защото ще останат за изграждане още над 220 км трасе. Към момента са изградени участъците София - Ябланица и Белокопитово - Варна - или общо 165 км.
Другият приоритет на правителството за 2018 г. е автомагистрала "Струма", като очакванията са, че участъкът от Кресна до Сандански ще бъде готов до края на настоящата година. До средата на годината пък ще трябва да се избере изпълнител за най-тежкия участък - през Кресненското дефиле.
Започва подготовката за строителство и за други две магистрали "Калотина" и "Велико Търново-Русе", допълват от СБА.
Последвайте ни
0 Коментара: