Въпреки че според мнозина професията пилот е запазена територия за мъжете, Нели Манова и още 10 000 жени, според последните данни на Международната асоциация на жените пилоти, ежедневно борят това твърдение. 

Нели е сред седемте жени пилоти, пет от които командири, на националния превозвач "България Ер". PR по образование, но пилот по призвание и душа. След мотивационен полет на летище "Лесново" се влюбва в пилотирането. От вече 6 години изкарва хляба си летейки, съобщава bgonair.bg.

Преди да избере да се буди под българско небе, Нели живее в Нидерландия в продължение на 17 години. Изгубила родителите си като малка, се налага да се справя с всичко сама. Работи на няколко места едновременно, завършва успешно "Медии и масови комуникации" в университета в Амстердам. 

Винаги е усещала, че домът ѝ е в България при баба й и дядо й, които са я отгледали. Сега, когато не лети, ги посещава и прекарва време с тях. Казва, че България е много по-добро място за живеене, отколкото Нидерландия. 

Трудностите не пречупват Нели и тя продължава да преследва мечтите си, които все я водят високо горе в облаците. Търсач на силни усещания Нели скача с парашут, от балон и с бънджи, лети и с парапланер, а днес и на самолет.   

"Винаги съм обичала предизвикателствата и адреналина", признава тя. 

"Когато съм в облаците, забравяш за абсолютно всичко, което е на земята. Можеш да се откъснеш от целия свят. Виждаш едни прекрасни гледки, които не можеш да замениш с нищо друго", добавя Нели. 

Манова работи рамо до рамо с командир Райна Косева, която успя да приземи самолет на летище "Хийтроу" насред страшната буря "Киара".  Също като нея Нели иска един ден да стои на командирското място в пилотската кабина. 

За всичките си 2000 летателни часа не е имала инфарктна ситуация. Но в съзнанието й завинаги ще остане една определена случка. "Преди полета детенце е разбрало, че е жена пилотът и беше нарисувало една красива картинка със самолет, която впоследствие, след като кацнахме, ми я предаде", разказа Нели. 

За да кацаш леко, трябва да усетиш машината в ръцете и сърцето си. Не се страхува, че лети на 11 км височина. И все още не мисли за последния си полет.