Ние сме във война, в една реална война. Нашият ресурс не стига от доста години. Имаме много тежък кадрови дефицит. Едно е, когато си в кабинета, друго е, когато се качваш в линейката и не знаеш къде ще отидеш. Това коментира говорителят на Спешната помощ Катя Сунгарска.

„Когато се вземе пациентът в тежко състояние, се взима и второ мнение от координационния център. Там има и служители на РЗИ. Леглата са 1-2. И линейката тръгне към „Пирогов“, а докато стигне те вече са заети.

Това е процес, това са неща, които се променят в движение“, заяви тя. Тя потвърди за случай, в който линейката е закъсняла много за пациент с коронавирус.

„На предното дежурство имахме 200 COVID случая. От тях 16 с хоспитализация. За да се изпълнят само COVID адресите, един екип трябва да отиде на 4-5 адреса. Така не се получават нещата. Екипите са по адреси.

Около 1 час екипът може да престои на адреса, зависимо от състоянието. На всеки COVID адрес екипът се прибира, за да се обезпаразити.

Катя Сунгарска отбеляза, че все пак има и други пациенти, които се нуждаят от помощ.

Тя не коментира в детайли и случая със смъртта на 33-годишния мъж, който почина от коронавирус, след като чака с часове линейка. Каза само, че екипът е констатирал смъртта.

„Всички казват едни и същи симптоми – висока температура, задух и посиняване. Отиваме и виждаме, че това не е така. Хората се паникьосват и ни викат за домашен преглед. Когато се излъже по телефона, тогава друг, който е наистина в тежко състояние, седи и чака.

Мерките не са, за да ограничаваме нечии права, а за да пазим собствените си права. И второ – когато извикаме линейка за 37,5, да си дадем сметка, че някой друг се нуждае повече“, заяви говорителят на Спешното звено.

На финала тя призова да се носят маски.