Разочароващ резултат за България след гласуване по пакета "Мобилност" в Страсбург. Транспортната комисия на Европейския парламент отказа да изтегли текста и идната седмица вероятно ще даде мандат за преговори с Европейската комисия и Европейския съвет.
 
„Гласуването беше извънредно, което показва и разколебана подкрепа за пакета, самият факт, че Транспортната комисията реши да го гласува и да преоцени подкрепата си говори, че в текста има недоизгладени детайли, а ние преди време алармираха за това“.
 
Това обясни пред bTV Николай Рашов от Съюза на международните превозвачи.
 
Единственият път пред комисията е да започне т. нар. Институционални преговори, което е и единственият период, в който се изменят текстовете.
 
Има притеснения за цялата транспортна индустрия в Европа, не само в България, смята той.

Андрей Новаков: Британците ни прецакаха за пакет "Мобилност"!
 
„Следващите няколко седмици ще са решаващи за пакета, можем да бъдем част от решението при преговорите“, обясни още Рашов.
 
„Един от проблемните текстове касае връщането на камиона. Това е огромен проблем за бранша. Въпросният текст задължава тира да се връща на мястото на регистрацията си на всеки 4 седмици“, поясни той.
 
„По експертни оценки българските камиони, които се движат по европейски превози, са около 28 хиляди. Според нас от тях около 10% ще има възможност да се натоварят в обема на икономиката, останалите ще трябва да се приберат празни – директен разход за транспортната компания.
 
А най-страшното е, че това са допълнителни вредни емисии във въздуха, което е ненужно изпускане“, заяви Рашов.
 
Освен това той обясни, че у нас повечето фирми са семейни и адаптацията ще е сложна и накрая може да има оскъпяване за крайните потребители.
 
Брюксел пак ни попари с пакета „Мобилност“!

Освен връщането на камиона, според него, трябва да се коригира и текстът за забраната за почивка в тира.
 
По думите му има доклад, който ясно показва, че има недостиг на обезопасени паркинг пространства за камиони, както и че в част от тях няма добри условия за водача.