Никога не съм бил член на „Има такъв народ“, но те стояха стабилно зад мен и решенията ми. Ще стоя стабилно и зад тях. Няма причина да не си гласуваме взаимно доверие. Това заяви бившият регионален министър Гроздан Караджов в ефира на Nova News.

„Пътищата са в ужасно състояние – в което ги заварихме беше още по-лошо. Ако си спомняте, още в първия месец на позицията ми на министър на регионалното развитие, аз направих 4-годишна програма за отремонтиране на всички пътища. Тази програма се изпълняна. Мога да кажа, че сегашният министър и Агенцията за пътна инфраструктура продължават да я изпълняват. Тези карти – всеки може да провери за коя година е пътят, който най-много го интересува, и какъв ремонт ще се извърши – дали текущ или основен ремонт. Амбицията беше след един успешен 4-годишен мандат да излезем с високо вдигната глава“, каза още той и показа картите в студиото.

По повод решението на Конституционния съвет, с което отменя решението на НС за разпращането с договори за текущ ремонт и поддръжка, той заяви:

„Днес съм и изключително удовлетворен да кажа, че тогава, като казах, че е противоконституционно – спомняте си колко лъжи и обвинения се хвърлиха върху мен.

Стенограмите в НС са живи, многократно съм предупреждавал, че плащането на стари задължения го няма в бюджета на МРРБ, че 1,2 млрд. лв. са вече признати от предишния служебен кабинет. Защо сега говорим, че тези пари се дължат? Защото Управителния съвет на АПИ, преди него съответните технически служби в АПИ, са признали тези плащания.

По самите населени места, където са правени тези ремонти, са направени проверки – те са признати от УС. Всяко редче, всяка мантинела, всеки асфалт – всичко това го заварих на бюрото си признато от УС на АПИ и потвърдено и отидох с тази папка при Петков и Василев.

Пари не се предвидиха, напротив – предвидиха се механизми, с които да се спъне работата на МРРБ. Те са противоконституционни и водят до това, че да изглежда, че ние като партньор в управлението не си вършим работата“, категоричен е той.

„По текущи ремонти и поддръжка това са плащания, които се дължат за 2019, 2020 и 2021 година. Това бяха стари плащания. И септември 2021 г. Василев внася доклад, с който иска тези пари да бъдат платени.

И изведнъж „Продължаваме промяната“ решават, че искат нови проверки, едва ли не парламентът да стане счетоводител. Това сега ми изглежда като изнудване и държане на шах на пътностроителните фирми. Това не е казусът „Хемус“, тук работата е свършена и парите са станали дължими.

От 1 август насам се дължат лихви за тези оставащи 550 млн. лв., които се дължат – на месец те са 5 млн. лв, защото са наказателни“, информира още той.

„Създавалите на мен спънки – този Харвардски кръжок, не можеха да управляват държавата. Да създаваш неконституционни решения и да ме принуждават мен да ги внасям и защитавам тези решения, при условие, че казах, че НС няма работа да проверява сметките и счетоводството на АПИ – това е изпълнителна власт“, смята Караджов.

Като „некомпетентност“ определи той думите на Настимир Ананиев за казуса „Хемус“ и изнасянето на чували с пари.

„Не само, че има логика да се строи тунел под „Петрохан“, а има и сгрешена концепция, която заварих в Министерството. Тази карта я оставих на министър Шишков и виждам, че е слушал внимателно. Това е един-единствен европейски коридор, който минава през България, другите отдавна отшумяха. Ще има магистрала през „Струма“ – това не е загубен казус“, категоричен е той.

Според него, за да се въведат концесии за плащане на магистралите, трябва да се отговори на въпроса „По колко на километър на новите магистрали ще плащат гражданите“:

„И тук, обещавам, че ще фалира. Защото като се направи сметката на бъдещия концесионер, той ще иска индексации и средства. Ще се окаже, че ще плащаме по лев на километър, а сега плащаме 10 пъти по-малко. Държавата има как да си намери финансиране.“

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук