Изграждането на тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ "Струма" в района. Това заяви в "Денят започва" по БНТ вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов.

По думите му АМ "Струма" в района на Кресна няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка.

Министърът на околната среда и водите категорично се противопостави на идеята скоростният път да минава през самото дефиле, защото това е в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция.

Така остават два варианта - пътната отсечката да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според Сандов, най-добрият вариант е изграждането на тунел.

Разговорите по този въпрос в рамките на кабинета вече са в ход, предстои да бъде потърсено решение.

Според Сандов е напълно постижимо АМ "Струма" да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство. 

В "Денят започва" министърът на околната среда и водите сигнализира за натиск и грубо отношение от страна на частен инвеститор към регионалната инспекция по околната среда и водите в Кърджали.

Става въпрос за Горубсо-Кърджали, чийто представител е заявил на заседание на инспекцията, че компанията ще осъществи своето инвестиционно намерение за добив на злато в региона без значение дали държавата ще разреши това им или не.

Сандов подкрепи думите си с аудиозапис от заседанието на инспекцията. Според вицепремиера подобно поведение е недопустимо.

Предстои драстично повишение на глобите за използването на незаконни сметища. Търси се решение и на въпроса с изграждането на завод с инсинератор за отпадъците на София. Според Борислав Сандов мястото на подобен завод не е на територията на столицата.