България има нужда от 2100 км магистрали, като построени засега са само 870 км. Това заявиха от регионалното министерство.

"В тези 2 месеца това беше най-приоритетната задача на цялото правителство. Хубавото е, че успяхме да се справим. Има 72-часови проби и те бяха направени преди около 10 дни.

Тогава за първи път потече газ от Гърция към България", заяви служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков по въпроса ще потече ли газ от 1 октомври по интерконектора с Гърция, след като вече има Акт 16.

Той уточни, че в последните 10-12 години са построени 400 км. магистрали, като 300 от тях са построени до 2000 г.

"Нямаме проекти. И да имаме средства, няма какво да построим. В момента най-големият проблем е, че нямаше последните години проектиране. Държавата и да иска да инвестира в момента в магистрали, няма къде", категоричен е гостът за Bulgaria ON AIR.

Той поясни, че този проблем може да се реши с много ударно възлагане на проекти.

"За ремонтите е необходимо да бъдат дадени средства. Те, за съжаление, доказват и лошото строителство последните години. В тези магистрали от 400 км. огромна част от тях се нуждае от ремонт", твърди арх. Шишков.

Според него част от проблема на магистралите не е само лошото строителство, а фактът, че са изключително малки и стават много натоварени.

"Парите са нужни и трябва да се дават тогава, когато има сериозна мисъл на тема проектиране и на базата на тази концепция да се дават пари", смята министърът. Според него парите са давани хаотично и затова нищо не се е построило.

"Магистрала "Хемус" е строителна илюзия в предишното управление. Тя е проектирана до Велико Търново, тя се строи до разклонението Плевен-Ловеч. Амбицията в момента е да се намери максимално бързо проектно решение, за да се завърши до разклонението за Белокопитово, където няма проект. 

Другата седмица ще пуснем участъка от 15-и и 17-и километър, който е почти готов до Белокопитово. Участъците ги пускаме с разрешение за ползване, така че в момента, в който завърши Приемателната комисия, ще бъде завършен", посочи гостът.

Той спомена, че днес започва да работи Приемателна комисия на 3 километра от магистрала "Струма", които са след тунела и в тях ще може да се облекчи движението от разклонението за Банско до малко преди тунела. Той изрази надеждата си, че утре ще се пусне участъкът с разрешение за ползване.

"Посоката север-юг е най-важното трасе, което трябва да се проектира и веднага да започне да се строи. Това е от Русе към Маказа с пресичането на планината. Всичките проекти показват, че пресичането трябва да бъде през "Прохода на републиката" с малък тунел. Този служебен кабинет успя да обяви за национален обект частта от Русе до Велико Търново", уточни арх. Шишков.

Той обясни, че има разгледан и одобрен на Върховен експертен съвет подробен устройствен план и готов идеен проект от Русе до Бяла и предстои той да издаде заповед за одобряване на плана, като идеята е да бъде отчужден в рамките на 3-4 месеца, за да може да се форсира началото на строителството на оста север-юг.

"Това е най-важната връзка, която в момента започва да се налага все повече като един коридор, който ще обслужва Северна и Южна България и е изключително важен за транзитно движение", твърди гостът.

Според него всичко зависи от волята на държавата и управляващите и от наличието на концепция за развитието на всички магистрали и увери, че зимно почистване със сигурност ще има.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук