България е готова да затвори пристанищата си за руски кораби, обяви тази вечер пред БНТ транспортният министър Николай Събев. Той обаче уточни, че тази мярка трябва да е координирана с Европейския съюз (ЕС).

Министърът на транспорта обаче не обясни какво ще се случи, ако затворим пристанищата си за руски кораби, с танкерите, ако те са руски, които карат петрол за рафинерията в Бургас и няма ли това да доведе до нова криза с горивата и ряязък скок на цените им. 

Нали само преди дни премиерът Петков, за да потуши паниката, пусна пост посред нощ, в който написа, че един танкер е разтоварил петрол по-рано през деня, и се чакат още два танкера за разтоварване в рафинерията на "Лукойл Нефтохим" в Бургас.

Събев разкри още, че при очакване за изтегляне на 170 руски граждани от България, в пратения специално самолет в крайна сметка пътували едва 70 души. Останалите, според министъра, предпочели да не са в Русия в този момент.

БЛИЦ припомня, че в петък транспортният министър обвини НСО, че е влязла в сценария на "Възраждане" при посещението на премиера Кирил Петков на Шипка на 3 март. Тогава Петков бе замерян със снежни топки, а след събитието Събев обяви във "Фейсбук", че е поискал оставката на шефа на НСО.



Събев коментира, че от предния ден НСО е била информирана за програмата на премиера и на председателя на Народното събрание (НС), но не я е изпълнила според изискванията.

"Хората, които искаха да протестират, бяха поставени така, че всъщност по пътя на стъпалата към Шипка имаше само 50 сантиметра. Тоест, ние трябваше да вървим почти в индийска нишка нагоре и премиерът и председателят на парламента бяха напълно уязвими", заяви Събев.

Според министъра НСО се опитала да спре премиера да не се качва до върха, защото било опасно за него.

Събев смята, че това е бил сценарият на "Възраждане" и той е бил опосредстван от службата за охрана.

"В един момент си зададох въпроса - възможно ли е НСО да бъде използвана като политически инструмент, коалиционен партньор на партия "Възраждане", сподели в националния ефир той.