Нов софтуер ще затяга контрола над годишните технически прегледи. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Георги Тодоров по време на дискусия за безопасността по пътищата.
Информационната програма ще събира данните от измервателните уреди в пункта и ще ги праща в реално време към централната система на ИА "Автомобилна администрация". На базата на получената информация платформата ще решава валиден ли е техническият преглед, съобщава Дарик. 

В момента данните от трите основни измервателни уреда - спирачни стендове, димомери и газоанализатори, се съхраняват на място в техническите пунктове. Това позволява манипулации и фиктивни прегледи, обясни директорът на "Автомобилна администрация" Красимир Калайджиев.

"Целта е да се елиминира субективния фактор при извършването на периодични годишни технически прегледи. Не е тайна, че в момента цялата информация от тези три уреда, които са основните замервания, се минава в локален режим. Това е предпоставка за манипулация", поясни той.

Новата система трябва да събира данните от трите уреда и да ги праща в реално време в системата на ИА "Автомобилна администрация". На базата на получената информация платформата ще определя сама валидността на техническия преглед.

"Промяната, която предстои да влезе в сила, се изразява в трансфера в реално време на измерваните стойности от уредите към информационна система, която на база софтуерен продукт ще определя валидността на прегледа. Поражда се задължение за пунктовете да адаптират уредите си за трансфер в случай, че липсва такава функция", обясни изисквания зам.-министърът по транспорта Георги Тодоров.

Той увери, че ще бъде определен и разумен преходен период за въвеждане на новите изисквания.

Освен новия софтуер от "Автомобилна администрация" обещаха и завишаване на сегашния видеоконтрол. "Работим и по усъвършенстването на видеонаблюдението, което се извършва по време на прегледите. Ще се внедрят или допълнителни, или по-коректни камери", поясни той.

Дали планираната промяна ще вдигне цената на прегледите и в какъв срок техническите пунктове ще трябва да се адаптират към новите изисквания, засега остава неясно.