Масово партии са купували гласове по време на изборите за европейски депутати, заяви Лидия Йорданова от НЦИОМ по БНР. Тя посочи също, че купуването на гласове е преминало в по-висша форма.
&quot;Купуването на гласове премина в една по-рафинирана и висша фаза, когато се създават по-фини механизми, по-невидими. Нашите кей-стъдис наблюдения в отделни региони, където НЦИОМ изпрати екипи веднага след изборите, показват, че гласове са се купували и от пет, и от шест партии. Трудно е, разбира се, това да бъде установено и доказано, но сред хората говоренето, общественото мнение веднага след изборите е в посока, че гласове се купуват масово, и то не от една и две партии&quot;, коментира Лидия Йорданова. <br /> <br /> Според&nbsp;нея тенденцията за купуване на гласове ще се засили и ще продължи и на парламентарните избори.<br /> <br /> Партиите трябва да си отговорят на въпроса, какъв брой гласове им трябва, за да влязат в желана от тях конфигурация, каза още Лидия Йорданова от НЦИОМ.&nbsp;Тя прогнозира, че сега партиите са избрали минималистичен вариант, целящ втвърдяване на електората им. БСП и ГЕРБ пък залагали на сигурно, което значело утвърдени местни лица.<br /> <br /> Братя Галеви били хора с влияние в своя регион и имали своите шансове, смята още Йорданова. /БЛИЦ<br /> <br />