Павлова категорична: Поставянето на разделителна мантинела на част от пътя София-Калотина е нецелесъобразно
Повод за дискусията стана тежката катастрофа, при която турският шофьор Фарук Бекташ уби семейство мотористи
“Участъкът е в много добро експлоатационно състояние. Поставени са всички необходими знаци, а пътната маркировка е обновена през 2015 г. и е в отлично състояние”, пише Павлова до Славов.
Регионалният министър ползва статистиката на МВР, предоставена от вицепремиера и вътрешен министър по темата, според която във въпросният участък не е станало нито едно пътнотранспортно произшествие заради експлоатационното състояние на пътя. Павлова обаче не цитира тази част от отговора на Румяна Бъчварова, в който се отчита, че за последните шест години в участъка има 14 тежки катастрофи, при които са загинали седем души.
След като в първия отговор на Лиляна Павлова по темата се изтъкваше, че Агенция “Пътна инфраструктура” не разполага с 3,5 млн. лв., то сега мотивът за отказ от поставяне на разделителна процедура е друга.
“Монтирането на ограничителната система в този участък би довело до стесняване на съществуващия габарит на лентите за движение, който е 3,5 метра на лента, като по този начин ще бъдат нарушение изискванията за първокласен път”, пише Павлова.
Министърът допълва, че отговорност и на шофьорите е опазването на собствения им живот и този на другите участници в движението. В заключение Лиляна Павлова уточнява, че ако се създаде комисия, в която да влязат представители на “Пътна полиция”, експерти на АПИ и тя излезе със становище, че в пътния участък е необходимо поставянето на изкуствени неравности, с които да се ограничи скоростта и при наличието на финансови средства, то такива могат и да се изградят. Същото се отнася и за разделителни мантинели, от каквито обаче според регионалният министър нужда няма.
Последвайте ни
0 Коментара: