Оттеглилият се транспортен министър Александър Манолев предвиждал категорични действия за повишаване на пътната безопасност. През изминалата седмица той дори провел няколко срещи с представители на бранша. Затова и ударът срещу него бил добре премерен и подготвен, като се напомнило за негово старо дело за пътно транспортно произшествие, с което се целяло да се сложи кръст на всички действия в тази посока. Манолев се почувствал изключително омерзен и дори мислел да излезе изцяло от политиката, заради внушенията по темата, съобщават негови близки. 
 
Всъщност компроматът изваден срещу Манолев са две съдебни дела от далечната 2012 г. и по същество не съдържа нищо скандално. В съдебните документи, с които се разполагаме, се описва инцидент на пътя между управляван автомобил от Манолев и възрастна пешеходка, която пресича столичен булевард. Колата на несъстоялия се транспортен шеф се движила с минимална скорост и заковавала пред жената без да я докосне. На инцидентът се отзовава и полицейски екип, който се е намирал в близост, които констатират, същото – няма съприкосновение между автомобила и пешеходеца.
 
Двете страни се разделят без претенции един към друг. В следващите дни обаче се оказва, че пешеходката вече претендира, че е получила „тежка телесна повреда“ и е заведено дело за огромно обезщетение. Причината е ясна – управляваният от Манолев автомобил е с немска регистрация, което го прави удобна мишена за тлъсто обезщетение. Следва няколко годишна съдебна сага, в която редица експертизи и свидетелски показания потвърждават, че няма съприкосновения между автомобила и пешеходката. По случая има дори и видео запис, който не остава и капка съмнение в съдията и съдебното жури.
 
Експерти коментират, че това е позната схема – издирват се пострадали и техните близки и срещу ангажимент за сериозен финансов ангажимент от бъдещото обезщетение и всички аспекти от делото се поемат от адвокатите. Запознати твърдят, че цели кантори и неправителствени организации се издържат от подобни схеми, а сумите, които припечелват от нещастието на хората се измерва в милиони левове.
 
Александър Манолев обаче бил притеснен, че тази атака целяла компроментиране на цялата му работа като бъдещ транспортен министър и предпочел да постъпи отговорно и да се оттегли. Вътрешното му убеждение било, че в сектора няма време за отлагане и трябват категорични действия, а компроматната война щяла да отнеме значителна част от енергията за реформи и промяна. Големият въпрос обаче остава какво загуби сектора от това решение и колко хора биха постъпили така в тази ситуация. Реакцията на редица работодателски и неправителствени организации, а дори и на хора в бранша в негова защита показват, че това е един млад и подготвен човек, а с оттеглянето на неговата кандидатура се вдигат още повече очакванията към бъдеща друга номинация.