Треторазрядната телевизия bTV ще се опита да пробутва в ефир поръчковото изследване на "Маркет Линкс", което отрежда победа на Мая Манолова на първи тур при евентуално нейно явяване в кметската битка за София. Това разкриха пред БЛИЦ източници от нюзрума на нискорейтинговата телевизия.
Идеята на кукловодите на bTV е да внушат на намаляващата си аудитория, че Манолова е твърд победител за кмет, а шансовете на Йорданка Фандъкова са нищожни, още преди тя да е заявила категоричното си намерение за надпреварата.

За тази цел от bTV планират да поканят подбрани събеседници, които да обслужват тезата в подкрепа на Манолова. Самата тя също се изцепи предварително, че щяла да победи, ако реши да участва на изборите.

Изказването й е смехотворно и звучи като подигравка към избирателите, защото се опитва да предпостави суверенното им право на глас.

Гласоподавателите, обаче са достатъчно умни, за да вземат сами своето решение.

Абсурдното изследване има и друга скрита цел. Да подхрани илюзиите на движение (БЕЗ) План за София Борис Бонев, че има шанс за изборите, тъй като по незнайно какви причини му дава цели 7%. Интересно как столичани са посрещнали първото му предложение - да бъде спряно строителството на метрото в София, защото жителите и гостите на града могли да се предвижват пеша или с трамвая.

Другият абсолютно завишен резултат е на кандидатът на ДАЙ България и то още преди да бъде обявен. Изследването даде на костовистите щедрите 4% седмица преди да стане ясно, че те ще номинират Борислав Игнатов за кмет. Същият този архитект, който обикаля предаванията на bTV за да говори по теми от паметника на Съветската армия до пожара в катедралата "Нотр Дам".

За щастие изборите ще се решат не от социологическите изследвания, а от преценката на избирателите.