Съветникът на президента с много страшно разкритие за авиацията ни
Българската авиация наистина е пред приземяване. В момента тя се крепи единствено и само на плещите на българските пилоти и на инженерно-техническия състав, които удължиха ресурса на самолетите МиГ-29, Су-25, Ан-30, Ми-17. Това коментира главният секретар на президента Димитър Стоянов, който е и бивш ръководител на проекта за избор на нов тип боен самолет, пред БНР.
"Комисията, която беше създадена в парламента, излезе с предложение към Министерството на отбраната да рестартира проекта. Горещият картоф сега е в градината на министър Каракачанов. Той трябва да вземе решение откъде ще тръгне проектът, той ще трябва да вземе решение дали да ускори процеса. Ако процесът не бъде ускорен, България просто няма да има пилоти, които да летят с тези самолети", каза Стоянов.
По думите му МиГ-29, Су-25 са прекрасни самолети, но за времето си, за 80-те години.
"Това е все едно да ремонтираме Правец 82 и да работим в съвременните дни с него", даде пример той във връзка с ремонта на самолетите.
Според Стоянов няма самолет в западна държава, който да не е модернизиран повече от 30 години и това е абсурдно. Той допълни, че трябва да се ремонтират самолетите с цел запазване на способностите, макар и минимални, с които разполагаме, до идването на нов изтребител.
"За съжаление, процедурата беше върната в изходна позиция. На 13 май 2014-а година генерал Радев като командир на ВВС описва в свое становище какво представляват самолетите "Юрофайтър" и в заключителната част на това становище той предлага, с цел осигуряване на равнопоставеност на всички страни-участници в този конкурс, да бъдат проведени такива срещи освен с италианската страна, тъй като "Юрофайтър" е производство на Италия, да бъдат проведени такива срещи и с Швеция, и със САЩ, и с Португалия. Тази информация е спестена. Месец след това ген. Радев пише т.нар. опорни точки. Към тях в това писмо е добавено и мнение за самолетите "Грипен". Първата част е положителната страна, а втората част – съответно недостатъците, които имат тези самолети", обясни Стоянов.
По думите му членовете на комисията така и не са могли да разберат за какво става въпрос въобще с работата на експертната група, с тези документи. Те работиха изборно, вадиха части от документи и ги представяха с една-единствена цел – да бъде изопачена истината, да бъде показано и затвърдено някакво негативно отношение към президента Радев. Това бяха неща, предварително подготвени, и бяха спуснати като опорни точки, обобщи той.
Последвайте ни
0 Коментара: