Цветанов представи влиянието на фалшивите новини по време на предизборни кампании
Форумът се проведе в централата на фондация „Конрад Аденауер“ в Берлин. В него взеха участие и представители на Християн-демократическия съюз (ХДС), които са участвали в организацията и провеждането на предизборната кампания в Германия. По време на дискусията стана ясно, че има голямо припокриване на начините и подходите за реализиране на фалшивите новини в България и Германия. Последната тенденция в тази посока е използването на социалните мрежи по време на предизборни кампании за пускането на дадена фалшива новина, очерняща политическия опонент, която след това се подема от различни сайтове и електронни медии, докато достигне и до останалите. Друг извод от наблюдаваните тенденции е, че в повечето от случаите зад реализирането на фалшивите новини стоят различни икономически и политически интереси.
Представителите на „Конрад Аденауер“ и ХДС проявиха изключителен интерес към констатациите в презентацията на Цветан Цветанов. Техни представители също споделиха виждания по темата с влиянието на фалшивите новини върху изкривяването на резултатите по време на предизборни кампании. Констатирано беше още, че след предизборните кампании, подходът за дискредитиране на политическия опонент продължава да се използва, но вече за компрометиране или критикуване на успешни управленски политики на новото управление. Основната цел тогава е отклоняването на общественото мнение от успехите на управляващите и от актуалните теми.
Последвайте ни
0 Коментара: