По-добра пътна инфраструктура + по-добра организация на движението + по-добър публичен транспорт = по-лек трафик. Това е формулата за успех в битката с трафика според кандидата на ГЕРБ за кмет на Пловдив Здравко Димитров, цитиран от "Марица".

Проблемът с трафика става все по-тежък и всеки от нас го усеща ежедневно на гърба си. На всяка среща с хората през този месец този въпрос ми беше поставен. Проведох редица срещи с експерти, с които обсъдих възможностите за облекчаване на движението в града. Според тях тази задача е изпълнима, стига да има управленска воля и да направим така, че да заработи ефективно Центърът за управление на трафика.

Проблема с трафика го има във всеки град, който се развива. Населението на Пловдив расте, а с това и броят на автомобилите. В същото време широкият център на Пловдив е застроен преди много години. Имаме сблъсък между миналото и настоящето и дадености, които не можем да променим. Затова голямата цел е завършването на Околовръстното шосе и бързите връзки с него на бъдещия вътрешен транспортен ринг.

Само така ще разтоварим движението в центъра. Това обаче е въпрос на огромна инвестиция, затова в спешен порядък ще започнем с конкретни действия, които да облекчат трафика. Детайлите в тях са работа на специалистите. Те ще анализират и ще предложат най-добрите идеи. Аз ще осигуря взимането на решение и свършената работа.

Ще видим как да се регулират по-добре светофарите, да видим вариантите за зелена вълна, проект, който чака от 30 години. Левият завой на важни кръстовища е прекалено голям като времетраене, създава огромни опашки. Шофьорите се изнервят, хората закъсняват за работа. Ще проверим дали е възможно инфраструктурно решение, с което да избегнем прелеза на Пещерско шосе. Моята идея е там да се изгради автомобилен подлез.

Където може, кръстовищата ще станат на две нива. Другите спешни мерки са нови джобове за автобусите от градския транспорт, ограничаване на Синята зона по ключовите булеварди,обновяване и реорганизация на градския транспорт, с което хората ще бъдат насърчавани да използват по-рядко колите си. Моята формула е: по-добра пътна инфраструктура + по-добра организация на движението + по-добър публичен транспорт = по-лек трафик.

Конкретната ми цел в следващите две години е да постигнем Намаляване на времето за пътуване от точка А до точка B с 15%. Ограничаване на вредните емисии от транспорта до 10-15%, спестяване на разходи за гориво до 5-7%.