Около 600 души ще бъдат назначени в звената на Агенция „Пътна инфраструктура“, които ще се занимават с поддръжката и тарифирането на сега изработващата система за таксуване на пътните превозни средства. Това обяви шефът на пътната агенция инж. Дончо Атанасов, цитиран от „Монитор“.

„Гръбнакът“ на новия екип ще бъде изграден от сегашни служители на агенцията, които и сега се занимават с нормативни документи, техническото изпълнение, изграждането и внедряването на тол системата. До края на месеца в министерски съвет ще бъде внесено предложение от министър Николай Нанков с броя служители, които да бъдат назначени в агенцията. Под ръководството на Атанасов вече работят групи по всички части на системата, заедно с изпълнителя на проекта - австрийската "Капш Трафик Солюшънс". От АПИ напредват с оборудването на центровете за обслужване и управление на системата, работи се проектите за рамките.

Ще има 100 нови точки с камери за броене на трафика и оборудване, съобщи още Атанасов. Наличните камери, които броят преминаващите автомобили по пътищата, ще се надграждат и усилват, където е необходимо. Към момента от агенцията отчитат проблем с резервните акумулатори на устройствата, и по-точно къде да бъдат разположени. Опитът на „Капш“ показва, че вандализмът срещу камерите е един от най-трудно преодолявания проблем. Често се стреля по тях не само у нас, но и в Западна Европа. Затова от АПИ са решили да ползват опита на Великобритания, където използват усилени шкафове за камерите.

Все още от агенцията работят по финансовия модел за тарифиране заедно с консултанта по проекта Световната банка. Поставеният срок за работа е до края на август, когато методиката ще бъде внесена за одобрение в Европейската комисия. Преди това ще бъде поставена на обществено обсъждане, обеща шефът на АПИ.

В историята трябва да останат хартиените стикери, които лепим по стъклата, а системата за електронните винетки за леки автомобили трябва да заработи до края на годината, а от догодина юли за МПС-та над 3,5 тона. По задание системата ще работи върху 11 хил. км пътища или около 50 на сто от мрежата, след това с подобрения броят на километрите с новото таксуване ще се увеличава.