Ето до кога трябва да е готов лот 3.2 на "Струма"!
Пътният участък ще има пет тунела, като два от тях ще са дълги под 400 метра, а три по над 1,1 километра
"В участъците с наклони пет и повече процента се предвиждат ленти за бавно движещи се автомобили, включително и при спускане, обясни проектантът. Проектът е оптимален от екологична и техническа гледна точка", обясни Лазар Лазаров. Той изрази очакване през ноември докладът по ОВОС за участъка да бъде приет, като успоредно с това ще се готви процедура за възлагането на идейния проект, който се очаква в началото на следващата година - първата четвърт, да е готов и след това на инженеринг да се възложи същинското строителство заедно с изготвянето на техническия проект. Участниците в днешния форум смятат, че е наложително ускоряването на работата по проекта.
Те не приемат продължаващото непрестанното търсене и обсъждане на варианти, повечето от които според тях са неприложими, защото така се блокира работата по проекта в участъка на Кресненското дефиле. "Рискът от неизпълнение на този участък от магистралата е реална заплаха за устойчивостта на целия инвестиционен проект АМ "Струма", в т.ч. за изградените вече участъци, финансирани по "ОПТ 2007 - 2013" и за тези, които се изграждат в настоящия програмен период по "ОПТТИ 2014 - 2020".
Отлагането на изпълнението на това трасе ще доведе до катастрофални последици за икономиката и за екологията, защото обрича проектът да не бъде изпълнен", заяви Лазаров. Неизпълнението на лот 3.2 ще води до санкции по отношение на възстановяването на средствата, ползвани за изграждането на останалите участъци и отделно ще трябва да се търсят собствени средства за изграждането на този участък, стана още ясно от думите на специалистите.
Последвайте ни
0 Коментара: