Пътен знак за ограничение на скоростта може да се превърне в капан за шофьорите на всеки три километра. Това установи проверка, извършена от в. Телеграф.

Причината е, че табелите не отговарят на законовите изисквания и на практика няма нужда от тях, но въпреки това не се премахват от институциите заради тромава процедура, категоричен бе председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофа Владимир Тодоров.

При последната си обиколка из страната експертите от асоциацията и Пътна полиция преброили над 20 неподходящи пътни знака, с които се определя максималната скорост от 50 или 60 км/ч. по 60-километров участък между София и границата със Сърбия – ГКПП Калотина.

Освен за шосето до сръбската граница, от организацията са подали сигнал и за редица други участъци. 

Сред тях е и пътят към Костинброд преди Волуяк. „Той е четирилентов, като магистрала, дори е разделен с мантинела. Ограничението обаче е 50 км/ч, защото се води населено място, без това да е нужно. И разбира се, почти винаги там за нарушения следят костинбродските катаджии“, не скри Тодоров.

Пътните полицаи по данни на водачите и неправяителствените организации се възползват от табелите за ограничение на скоростта, които са често явление и по други участъци от българските пътища, и това често причинява големи главоболия на водачите.