Какво е конфликт? Ако направите анкета със случайни участници, ще получите всевъзможни отговори.

Конфликтите най-често се смятат за негативна ситуация, свързана с антипатията към някого. Хората ги асоциират с гняв, недоверие, противопоставяне или просто с неприятни чувства.

В основата на конфликтите стои напрежение. Понякога напрежението между хората може да е позитивно, защото несъгласието им поражда креативни дебати. Когато става дума за колеги, които се разбират, но просто имат различни мнения, несъгласието е неутрално.

Понякога обаче напрежението в работните екипи може да доведе до опасен за работата взрив от емоции.

Как да постъпи мениджърът тогава?

Повдигнете въпроса на общите срещи. За да се преодолее проблемът, трябва да се говори за него. След това изслушайте двете страни поотделно. Съберете ги и ги вижте в диалог. Установете общата почва, т.е. единната работа, мисия или продукт, които ги обединяват. Говорете за еднаквото. След това установете кое е различното, заради което страните се карат. Кои са дразнещите детайли?

Окуражете компромиса. Опитайте да убедите служителите, между които има напрежение, че е задължително да направят разумни отстъпки в позициите си.

После направете всичко възможно да се противопоставите на негативните емоции. Всеки конфликти оставя горчив вкус. Неприятното чувство се забравя най-бързо, когато мнозинството в екипа е доволно.

И не забравяйте да бъдете позитивни. Разрешете конфликта, говорейки с положителен тон. Така ще ви уважават и харесват повече.

Източник: Мениджър