Пловдив удари Перник в земята, ето как
Изричали са ги близки на загинали във войната на пътя. Те отекват в съзнанието ни веднага щом излезе информация за поредната катастрофа, взела жертви. Но... както е казал народът - керванът си върви, кучетата си лаят. Убийците най-често се разминават с леки присъди и продължават напред, така както са живели преди инцидента. Чувстват се като господари на пътя, много от тях пият, дрогират се и сядат зад волана, без да им мигне окото. Ако отново прегазят човек, пак ще им се размине. А роднините на жертвата цял живот не могат да се примирят с болката. Гневът срещу несправедливите наказания за убийците на пътя расте у тях с всеки изминал ден. Докога така? И докога Пловдив ще води черната статистика в България за най-много загинали на пътя? Градът, който ще е Европейска столица на културата и който се гордее, че е най-старият жив град в Европа, заслужава ли да е на първо място по смърт на пътя?
От Marica.BG са попитали читателите: „ Защо Пловдив води черната статистика за най-много загинали на пътя?”. В нея са се включили само 689 души и са посочили един от петте варианта, които са били задали. Резултатите показват, че най-много хора са избрали опцията „Пловдивските шофьори удариха в земята и перничани по наглост и простотия на пътя”. 36.97% са категорични, че хората, които всеки ден сядат зад волана и пътуват по булеварди и улици в града, не спазват правилата за движение. Една приятелка, която живее в Стара Загора, преди време ми сподели, че в Пловдив си е страшно да шофираш - изпреварват отляво и отдясно, без да дават мигачи, засичат както си искат, а тези, с мощните джипове, обикновено са много нахални и се бутат първи да минат.
„Какво се случва по улиците на Пловдив? Превърнахме пешеходците в лекоатлети, майките с деца, възрастните хора - всички дават спринт, когато пресичат, а има шофьори, които като че ли нарочно тогава дават газ. Всяка вечер между 23,00 и 24,00 часа основните булеварди - „Източен” , „България”, „Цар Борис ІІІ”, са се превърнали в писти, по които се състезават мотористи и автомобилисти. Мерки не се взимат. Живея на оживен булевард и чувам как по цяла нощ си правят състезания, никой не ги спира. Необходими са повече патрули, контролиращи шофьорите и пътния трафик в града. Ако не се вземат мерки, ще продължават да гинат хората. Болно ми е, че според статистиките най-големите престъпници по улиците сме ние, пловдивчани. Когато си дойда от София в Пловдив, ме е страх да карам. Никой не ти дава път, ако пуснеш мигача, ще те засекат. Всеки се мисли за невероятен състезател.” Това са думи на бившия пловдивски депутат доц. д-р Димитър Шишков, който миналата година постави въпроса в парламента и поиска мерки от тогавашния министър на МВР Румяна Бъчварова. Близо година по-късно сякаш нищо не се е променило и проблемът остава.
Според 20.82% от включилите се в анкетата ”Съдът винаги прощава на шосейните убийци и шофьорите се чувстват безнаказани”. Много са примерите в подкрепа на тази теза, но най-фрапиращ е този с Катя Лерца. 40-годишната бизнес дама, която уби намясто пътния полицай Делян Палазов с мощния си джип, беше заловена да кара без книжка месец след инцидента. Тя се размина с ареста срещу гаранция от 10 000 лева, която беше намалена на 6000. Но тъй като свидетелството е било отнето от прокуратурата, а не от МВР, то според тънки юридически подробности шофирането от нейна страна не се води престъпление, а административно нарушение. Също срещу 10 000 лева излезе алкохолният бос Тодор Неделчев, срещу когото има повдигнато обвинение, че при управление на автомобил „Нисан Навара“ е нарушил правилата за движение и по непредпазливост е причинил смъртта на 85-годишен велосипедист. Стана ясно, че имал 38 нарушения на Закона за движение по пътищата. Бройката не е никак малко. Има шофьори, които сякаш колкото повече ги наказват, толкова повече нарушения правят. Плащат глобата и продължават по същия начин.
20.52% от читателите ни са маркирали варианта „Трафикът в града е ужасен и шофьорите изтрещяват заради тапите”. Безспорно задръстванията в делничните дни са кошмарни и няма как да не се ядосаш, ако ти се наложи да чакаш дълго на светофара, докато се източи километричната колона и преминеш, а в същото време закъсняваш за работа. Тогава най-често клаксоните влизат в действие, както и псувните. Има случаи, когато агресията взима връх. Миналата година един сватбар, който попадна в тапа на ул. ”Отец Паисий”, реши да си разчисти пътя, стреляйки във въздуха. Преди време двама шофьори се биха в Кючука, защото единият засякъл другия с колата.
Според 18.05% от включилите се в анкетата няма контрол от КАТ, а 3.64% са на мнение, че „Пешеходците са виновни. Минават където им хрумне, без да се оглеждат”.
Ако не се вземат спешни мерки, Пловдив ще продължи да заема челните места по жертви на пътя и да бъде най-опасният град за шофиране в България. А никой не е застрахован.
Последвайте ни
0 Коментара: