Възрастен мъж заведе дело срещу водач на автобус от вътрешно градския транспорт на Пловдив. Причината – счупен крак на спирка, пише Трафик нюз.

Потърпевшият обвинил водача на рейса, че го е затиснал с вратите, след което е паднал и е получил травмата. Оказало се обаче, че истината съвсем не е такава, както я описва възрастният човек.

Около 17:00 часа през май миналата година пловдивчанин се е возел в автобус N1. На една от спирките на булевард „Александър Стамболийски” превозното средство спряло и мъжът слязъл. Стъпвайки на тротоара обаче, пътникът се спънал и паднал. Човекът извикал от болка и водачът веднага скочил от автобуса. На помощ се притекъл и кондукторът.

Шофьорът предложил да извика Бърза помощ, но пострадалият отказал. След това служителите на автобуса помогнали на възрастния мъж да седне на пейката на спирката, след което се качили обратно в рейса и продължили курса си.

След няколко минути пловдивчанинът изпитал силни болки и се обадил на сина си. Последният веднага пристигнал на булеварда и отвел баща си в болница. В лечебното заведение било констатирано, че мъжът е със счупен крак.

На сина си той разказал, че докато слизал от автобуса, шофьорът му задействал затварянето на вратите, които затиснали тялото му и автобусът потеглил. Според дядото пътниците в автобуса се развикали и вследствие на това шофьорът отворил вратите и спрял автобуса. В момента обаче на освобождаване на тялото му, възрастния мъж загубил равновесие и паднал на тротоара. Това станало повод синът да подаде жалба в прокуратурата.

Оказало се обаче, че разказът на пловдивчанина по никакъв начин не отговарял на истината. От прокуратурата иззели GPS-а на рейса, според който превозното средство не се е движило в момента на инцидента. Когато вратите са били отворени, автоматично се е задействала ръчната спирачка. GPS-ът на автобуса не е регистрирал повторно спиране и потегляне, както се твърди в разказа си потърпевшия.

Направен е бил следствен експеримент. Вратите на автобуса били в отворено положение. Водачът натиснал газта, но автобусът останал в покой. Двигателят повишил оборотите си, но не потеглил, а останал на място. Причината – системата не позволява да се потегли при отворени врати.

Изготвена била и автотехническа експертиза. Според вещото лице причина за падането на възрастния мъж не е потегляне на автобуса, а спъване на пострадалия.

Поради всички неоспорими факти, от прокуратурата поискаха от Районен съд прекратяване на наказателната отговорност спрямо водача. Магистратите са били изцяло съпричастни с мотивите на прокуратурата и прекратиха делото.