Ръст на продажби на Винария 2019
За първи път участие на „Винария“ взе бутикова изба, позиционирана в Кричим. „Голям интерес бе проявен както към червените ни вина, така и към розетата ни от реколта 2015 и 2016 година. Много хора, които са дегустирали нашите напитки се връщаха отново на щанда ни. Реализирахме договорки с нови партньори от България и износители за страните от ЕС“, каза Олег Рижов от „Grape Hill Wine”.
„Последните години наши клиенти са предимно бутиковите изби, които се стремят да произвеждат качествени напитки, да внедрят в производството съвременни технологии, използвани от големите винарни и да усъвършенстват процеса. За нас е важно да отговорим на технологичните им нужди и да спомогнем за развитието им“, коментира мениджърът „Продажби“ Мария Котева от фирма за оборудване на винарни „Симей“. Тя уточни, че последните 6-7 години тази тенденция се развива и затова предлагат на клиентите си обучения, гаранционен и следгаранционен сервиз. За първи път на изложбата участва и производител на стелажи от Плевен. Те са изработени от шперплат бреза по екологично чиста технология, притежаваща сертификат SFC. Стелажите се използват за хранителни продукти, вина и са предпочитани за енотеки. Производството е от 2 години, като е предназначено за българския пазар, но вече има клиенти в Румъния и Гърция. „Впечатлен съм от посещаемостта на изложението и затова реших да участвам във Винария. Тук намерих нови клиенти от Северна България, които направиха поръчки“, каза Любомир Лалев. Той допълни, че стелажите са допълнителен за него бизнес, като основно се занимава с приложни техники за домашен интериор.
Мегафорумът за агробизнес и винопроизводство бе посетен от един от тримата най-големи колекционери в страната Антонио Василев, чиято уникална колекция от етнографски накити вече повече от година е позиционирана в Националния исторически музей. „Винария е прекрасен форум за бизнес, който трябва да получи повече популярност и подкрепа от държавата, за да се подпомогне този сектор“, коментира Антонио Василев. Според него виното е като изкуството и трябва да се рекламира, за да открива повече почитатели, които да му се наслаждават. За спомен от изложбата той си купи вина от бутикови български изби.
За 7-ма поредна година в Града на виното бе разположен щанд на Националната асоциация на децата и младите хора с диабет, където се измерваше кръвната захар и холестерол. През щанда преминаха повече от 400 души. „Около 30-40 % от преминалите теста са с повишен холестерол, а тези с кръвна захар – 20 %. Тези резултати говорят, че хората се хранят нездравословно“, коментира председателят на Асоциацията Елисавета Котова. Тя препоръча консумирането на храни, бедни на мазнини, сол, по-малко тестени изделия и сладкиши, както и поне 30 минути движение дневно.
Уникалната атмосфера на винопроизводители и търговци на напитки с хранително-вкусовата индустрия в Града на виното привлече повече от 40 хиляди посетители. В хармония с духа на „Винария“ и „Фудтех“ бе 15-то издание на зоната „Вкусове от Италия“, която предложи напитки и хранителни продукти от 30 италиански компании.
Последвайте ни