Пловдивчанка се оплака от лошо отношение към детето й в известен пловдивски ресторант. За случката от събота вечер тя разказа във Фейсбук.

"Здравейте!

Днес пиша, за да ви предупредя и уведомя за дискриминация спрямо родители с деца и ужасно отношение от ресторант в "Айсберг". Вие преценете дали бихте седнали там и дали бихте позволили така да се отнесат с Вас и детето Ви.

Подчертавам, че миналото лято често вечеряхме там с мъжа ми и дъщеря ми и никога не е имало проблем. Детето ми е от кротките деца и не вдига шум или пък да бяга около масите. Управителят е един и същ, просто направиха ремонт и явно се взеха насериозно…

В събота вечерта с мъжа ми и дъщеря ми посетихме въпросния ресторант за вечеря. Управителят ни посрещна и настани, като видя, че сме с дете на 3,5 години.

След малко се заигра с дете от съседната маса, първо играеха тихо и кротко ту на нашата маса, ту на тяхната, после се разхождаха по пътеката от входа до масите. Не са викали или вдигали шум, не са правили и бели. Не са се навирали и по масите при хората.

След около 30 минути управителя дойде при нас, говорейки тихо, с молбата да изкарам таблет или телефон, да го дам на дъщеря си и да седне без да става, защото хората вечеряли и децата им пречили. Нямах време за реакция буквално, защото господина се изнесе за секунди. Но и не отразих казаното от него. Това е дете на 3,5г, няма как да я вържа и то с телефон или таблет.

След още 10 минути въпросният отново дойде на масата със същите думи, но с още по-тих тон, явно да не се чува. Като добави, да не се притесняваме, че ще говори с родителите на другото дете също. Започнах спор с него, но той не пожела да отговори на въпросите ми, а повтаряше като латерна същото изречение.

Мъжът ми също се опита да му обясни, че това неговото изискване е невъзможно, попитахме го и защо, след като му пречат деца, ни настанява или поне не казва изискванията си на входа. Никакви отговори само повтаряне на едно и също нещо. Махна се от масата и малко след това се покри някъде вътре. Детето ми искаше да яде и само за това я изчакахме, защото тъкмо ѝ бяха донесли яденето. Аз лично не исках и да си плащам, но мъжът ми ме разубеди.

Така нашето посещение приключи там завинаги, въпреки факта, че миналата година ходехме често, празнувахме РД на мъжа ми, в който ден бяхме много важни гости за ресторанта, защото сметката растеше постоянно. Тогава детето ни бягаше и играеше около нас, но нямаше проблеми.

П. П. Преценете сами за себе си, аз Ви предупреждавам, че децата ни не навсякъде са желани и дори са пречка.

В този ресторант явно е забранено за деца или може да ходите с деца, които постоянно са забили в екрана и не издават и звук. Благодаря, че ме изчетохте! Хубав ден на всички!".

Собственикът на ресторант "Айсберг" Росен Бадев разказа пред Plovdiv24.bg своята гледна точка:

"Отидох при родителите и учтиво ги попитах дали имат таблет и може ли детето да си играе с него и да остане на масата. Ние нямаме детски център. Хората вечерят и не е хубаво детето да ги притеснява. Те не взеха никакво отношение.

След малко отидох втори път и направих забележка. Жената ме попита: "Аз какво трябва да й кажа?". Отговорих й, че не знам какво да каже, но детето притеснява другите клиенти. Отново я помолих да даде на детето телефон или таблет.

Малко по-късно те са поискали от севритьорката сметката. Платили са я с думите: "Вашият шеф ни изгони". 

Няма как да си гоня клиентите. Има родители, които смятат, че ние сме детски център. Имало е случай, когато детето на посетители е било на улицата и те не го виждат. 

Имахме ситуация, когато детето се беше заключило в тоалетната, а майката спокойна е на масата. Дойде друг клиент, за да ни сигнализира, че детето не може да си отключи тоалетната.

Деца се оставят сами на възраст около 4-5 години. Започнах да казвам на децата, че само с родителите могат да ходят до тоалетната. Когато се заговорят, част от родителите забравят да проверят, къде им е детето.

Правим забележки основно когато притесняват и останалите клиенти на ресторанта. Ние нямаме детски център. Нямаме възможност за такъв. Посетители искат да дойдат, да си оставят децата, да си пият виното или бирата, а аз да вървя след тях.

Искам да има спокойствие и ред в заведението. Хората да идват, да вечерят и да останат с добро впечатление. От 20 години имам този ресторант. За мен е недопустимо да си гоня клиентите.

Знам, че винаги ще има недоволни клиенти. Не мога да угодя на всички. Аз не се сърдя, всеки има право да коментира - храна, обслужване. Искам да имам ресторанта още дълго време и той да работи. Това е моята гледна точка.

Ако стане нещо лошо с детето в ресторанта, пак ще пишат за мен. Ако някое дете бръкне в някой контакт, сигурно аз пак ще бъда отговорен. Тогава ще е късно за реакции."

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук