В Симитли прогониха кресливите зелените рекетьори срещу АМ "Струма"
Този проект предвижда изнасянето на едната лента високо над дефилето за движение в посока Кулата-София, а другото трасе ще минава по сега съществуващия път през дефилето. Експертите обясниха, че за пътя горе е предвидено изграждането и на трета лента за бавно движещи се автомобили. Ще има 5 броя тунели, три от които с дължина малко над километър и 17 броя виадукти, 20 броя мостове, надлези.
Път ще позволи развиването на скорост над 100 км/час. Предвидено е и изграждането на обходна отсечка от 5,5 км. над Кресна. Експертите биолози са направили препоръки да се изградят предпазни мрежи от 2,5 метра височина заради вълците, защото в този район имало много. Няма да има светещи билбордове, за да се пазят прилепите и още редица други меркище има взети, за да се опази видовото разнообразие.
Пред залата рано сутринта, за да участва в медийно предаване, пристигна зеленият Андрей Ковачев, който просто заяви, че този вариант за него бил вариант убиец. Това възмути симитличани, които заявиха,че не желаят разни зелени рекетьори и изнудвачи да им се бъркат в общината, делата и живота им. Ковачев си замина и не посмя да влезе на общественото обсъждане. В подкрепа на източния вариант се изказаха Филип Цанов, председател на Сдружение „Природата за хората“. Той благодари на симитличани, че не се подават на провокации и си бранят интересите от зелените терористи. Шефът на „Екогласност“ Емил Георгиев пък обясни, че освен зелени рекетьори в държавата има и нормални екоорганизации, които защитават и природата и хората.
В залата смут предизвика изказването на архитект Димитър Димитров от София. Той буквално нарече доклада на експертите малоумен, обиди и АПИ, като ги нарече престъпен инвеститор. В отговор скочи колегата му арх. Петър Диков, който обясни, че Димитров бил преди време и против АМ „Люлин“, чертаел апокалиптични картини, а нищо подобно не се случи. Шефът на АПИ инж. Дончо Атанасов обеща да съди арх. Димитров за обида и клевета. В този момент симитличанин излезе и каза: Моля софиянци да си решават вътрешните спорове и интриги помежду си в София, нас хората тук да не ни занимават и забъркват. За нас магистралата през дефилето е кауза, ние искаме тя да се случи, защото това ще доведе до нови работни места, до по-малко жертви от катастрофи, каза мъдрия симитличанин и охлади страстите.
Шефът на АПИ инж. Атанасов заяви, че ако не се направи трасето, то България ще трябва да връща пари, а дефилето ще продължава да бъде гробницата на региона. “Трябва да вървим напред, идеален вариант няма, но затова сме тук, да коментираме и изчистим някои технически подробности. Атанасов обеща на Симитли изграждането на нов мост, който да свързва общината с пътя, защото сегашният е от немско време и е опасен. Бяха обещани на хората и да се направят всички възможни връзки, за да няма откъсване на махали и сектори заради пътя. Симитличани останаха доволни от чутото за източния вариант и казаха, че ще го подкрепят.
Зеленият Андрей Ковачев с крясъци и манипулации превзе общественото обсъждане в Кресна, думата на обикновените хора не се чу
Зеленият скандалджия Андрей Ковачев заедно с още пет-шест екоактивисти спретнаха провокация с цел да провалят общественото обсъждане в Кресна. Първо десетина младежи, представящи се за някаква Зелена коалиция, три дни са обикаляли селата на Кресненска община и са настройвали жителите срещу източния вариант на пътя, който предвижда изнасяне на едното платно горе по билото на дефилето. Хората са карани да се подписват в списъци и така еколозите събрали 900 подписа. Минути преди да стартира обсъждането, те бяха разположили маса с агитационни материали.
А след като бяха представени вариантите от експертите, Андрей Ковачев грабна микрофона и започна да сипе хули и обиди срещу АПИ и експертите. „Пълна глупост е този вариант, това няма да реши никакви проблеми на живущите в Кресна, напротив те ще обикалят и няма да имат достъп до нивите си, лозята си, с тези скоростни коли, този нов път ще стане път-убиец, ще има още повече катастрофи от сега“, като врачка се изказа Ковачев. Според него това не било ОВОС и доклад, а някаква манипулация. А общественото обсъждане бе наречено незаконно. След него микрофона започна да се прехвърля от ръка на ръка в зелени активисти, които сипеха обиди. Нещо повече, дори влязоха в режим на словесен сблъсък с експертите. „Всичко тук трябва да се чуе, защото утре мненията ще влязат в доклад, който ще се чете от Европейската комисия и те ще имат решаващата дума“, изплю камъчето Ковачев.
Сценарият му за провокация донякъде успя, защото обикновените хора от Кресна не успяха да се изкажат и да споделят мнението си. А те имаха притеснения относно местата на включване в обходния път. Някои изразиха мнение, че ще им бъде далеч ище трябва да пътуват по 3 км, за да се включат в движението. Други пък казаха, че искат да се запази стария път до Благоевград. Кресненчани, които успяха да вземат микрофона, бяха доста различни в становищата си. Едни искат да има магистрала изцяло изнесена над Кресна, други пък държаха на варианта с големия тунел. Сред крясъците и прекъсванията на зелените, все пак се разбра, че проектантите и експертите са се съобразили с всички претенции и да има достъп до Кресненкото ханче и търговците ще си получат своите две големи търговски зони от по 30 дка площ, инфраструктура, водопровод, пречиствателна станция.
Ще има общо три места за включване в обходния път, увери шефа на АПИ инж. Атанасов. Въпреки призивите за нормален достъп до микрофона за изказвания, това не се случи. Зелените не дадоха думата на хората, а повече от половината в залата не бяха и жители на общината. Една възрастна дама се опита да се скара на зелените шишковци, както им казваха в залата. „Ходете да си спорите навън, не ни набърквайте във вашите афери“, каза тя, но никой не я чу. Филип Цанов призова хората да не вярват на отровните думи на Андрей Ковачев и компания. „Тези хора взимат милиони, за да ви лъжат и манипулират, питайте ги къде бяха, когато горя пожара, вместо да гасят, ходеха да дават интервюта. Ако магистралата не мине близо до вас, то Кресна ще загине, бизнесът ще замре, каза Цанов. В крайна сметка на общественото обсъждане не се получи нормален диалог. А местните бяха недоволни и заявиха: От някакви софиянци не успяхме нищо да чуем и научим. Каквото и решение да се вземе, важно е да е за по-добро.
Кметът на Кресна Николай Георгиев: Ще подкрепим източния вариант , ако имаме писмени гаранции за развитие на общината
Ще подкрепим източния вариант при поемане на ангажименти от държавата за развитието на Кресна. Искаме писмено да ни се обещае, че за Кресна ще има съставен цялостен план за развитието – да имаме нова църква, за бизнеса искаме специални нисколихвени заеми. Искаме гаранция, че ще има търговски зони край пътя за търговията. Искаме гаранции за развитие на инфраструктурата, водопровод, пречиствателна станция. Искаме да имам по-добра връзка между държава и община. Трябва и финансовият министър да ни гарантира, че нашите искания ще бъдат изпълнени. Тогава сме готови община Кресна да подкрепи източния вариант с изнесеното трасе. Трябва да има компромиси, за да се върви напред.
Кметът на Симитли Апостол Апостолов: Доизграждането на автомагистрала „Струма“ е изключително важно, за да запазим човешките животи и да има развитие района
Сега Кресненско дефиле се е превърнало в „гробница“ заради множеството тежки пътни инциденти. И не само дефилето, но и самия град Кресна, където само от началото на тази година имаме 2-3 смъртни случая. Аз не виждам нищо по-добро от това да се направи магистралата, в който и да е вариант, но явно вариантът е ясен – пари има само за единия от тях, който е перфектен за Община Симитли, тъй като не трябва да забравяме, че над 80% от Кресненското дефиле е на територията на нашата община.
Предвижда се в Община Симитли да има 4 пътни възела, което ще даде възможност за лесното и бързо предвижване на местното население. Ние изцяло подкрепяме варианта, в който в посока Гърция ще се минава през Кресненското дефиле, а в обратната посока трасето ще бъде изнесено високо в планината, каза Апостолов и добави,че повече не трябва да се отлага това строителство.
Последвайте ни
0 Коментара: