Ако педалът изведнъж започне да "пропада" - не се паникьосвайте. Повечето автомобили са оборудвани с двойна спирачна система: ако водачът зад волана изведнъж почине, останалият може да се спаси.

Ето защо трябва безопасно да натиснете педала на спирачката до долу: ако втората верига не е повредена, тогава на самия под педалът ще придобие известна твърдост и колата ще започне да намалява скоростта, макар и не толкова ефективна, колкото сте свикнали.

Спиране с двигателя

Друг спасител е спирането с двигателя. При автомобили с ръчна трансмисия тази техника се използва от всички поколения шофьори: постепенно преминаваме от 4-та предавка на трета, а след това на втора.

Кинетичната енергия на движещия се автомобил се изразходва частично за въртенето на двигателя и колата се забавя.

До известна степен тази техника може да се използва и при коли с автоматик, в който е предвиден режим на ръчно управление: превключете на него и превключете "надолу".

Ако такъв режим не е предоставен, можете да прехвърлите селектора върху етикетите на по-ниски диапазони (позиции 3,2,1 или L). Същите действия важат и за автомобили с вариатори.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.