Използваните при съвременните автомобили проекционни екрани заемат малко място от стъклото пред шофьора или използват малко огледало вътре в салона. И в двата случая площта е съвсем малка, но това скоро ще се промени с технология, използвана в гражданската и военната авиации.
Пионер в разработката на подобни системи за допълнителна реалност, в чиято основа са холографски изображения, е калифорнийската компания DigiLens. От 2016 г. в нея сериозни средства налива германският концерн Continental, който притежава 18% от акциите. Производителят на различни автомобилни компоненти вярва, че подобна технология вече е готова за масова употреба и е готова да я предложи на различни автомобилни компании.

През последните десетина години цената и размерът на технологията е намален 10 пъти, а именно DigiLens е първата компания, която може да използва системата върху извити повърхности, тоест тя става пригодна за предните стъкла на автомобилите, като може да заема цялата площ върху тях. Така на шофьора не му се налага да измества погледа си към контролите уреди, а получава цялата необходима информация пред очите си.

Continental превръща челното стъкло в огромен телевизор

Засега от Continental не съобщават колко ще струва системата, като уточняват, че това зависи най-вече от обемите на производство – тоест, колкото по-масова е тя, толкова по-евтина ще бъде. Ясно е, че технологията ще бъде внедрена първо на автомобилите от премиум-сегмента, а когато стане масова, ще може да се прехвърли и при по-евтините модели.