Експерт посочи най-надеждните модели с пробег от 200 хиляди км и повече. Преди година и две половината от офертите на вторичния пазар се вписваха в ценовия диапазон около 10 000 лева, сега обаче може да се каже, че на този ценови профил отговарят само една пета от автомобилите нов внос.  

С такъв ограничен бюджет не трябва да разчитате на кросоувър в прилично състояние - само при много голям късмет. Но е реалистично да вземете седан с пробег от 200-250 хиляди км (който ще измине още сто хиляди).

На възраст 12-15 години и пробег над 200 хил. км няма коли в перфектно състояние за тези пари. Дефектите са причина не само за пазарлък, но в бъдеще и за ремонт.

Но ако основният ремонт на окачването не е най-скъпата и трудна операция, тогава чукането и виенето в автоматичната скоростна кутия може да доведе до ремонти, струващи до към 3000 лева - както ремонтните комплекти, така и надника на майстора са станали много по-скъпи.

Каросерията след 200-250 хиляди км ще е далеч от идеална. Ако е прясно боядисана, проверете я особено внимателно за основен ремонт - не забравяйте да използвате уред за измерване дебелината на боята. 

С грохнал двигател също няма да стигнете далеч. Ето защо, когато избирате, има смисъл да се позанимавате повечко с неговата диагностика, или поне да се поинтересувате от неговия дизайн и потенциал.

За масовите модели и двигатели това е добре проучено и може да се систематизира.

Най-добрите варианти с минимални рискове често идват от най-архаичните и прости комбинации. Тип атмосферен двигател 1.4 с ръчна скоростна кутия. Ако е автоматик, тогава четиристепенната е по-добра.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.