Какво се крие под цветовете на зебра? Чисто новото Audi RS 3, което трябва да дебютира в началото на следващата година и ще разполага със значително повече бързина, отколкото досега. Колко точно? Над 360 к.с., твърдят от Audi, от преработена версия на 2,5-литровия 5-цилиндров турбо мотор, използван в предното RS 3.
&bdquo;Това е двигател, който ни разграничава от всичките ни конкуренти&rdquo;, категоричен е техническият директор на Quattro GmbH Щефан Райл. Той нарича колата &bdquo;емоционална енергоцентрала&rdquo;. 5-цилиндровият агрегат получава нови бутала, нова всмукателна и инжекционна систем. Ще работи със 7-степенна скоростна кутия с два съединителя DSG, която ще изпраща всички тези коне и неясно колко нютонметра към четирите колела. Механична трансмисия няма да се предлага.<br /> <br /> Всичко това стъпва на изцяло новата платформа MQB на VW Group. Спрямо предното поколение RS 3 е по-леко с 55 кг, а в сравнение със стандартното A3 стои с 25 мм по-близо до асфалта. Сред другите благинки са модифицираната кормилна система, амортисьорите Sachs, разработени специално за тази кола, по-големите спирачки от леки сплави с апарати от RS 4, променената настройка на сервоусилването, взето назаем от TTS, 19-инчовите джанти и специалните гуми Pirelli.<br /> <br /> По време на изпитанията на подгизналата от порой писта &bdquo;Нюрбургринг&rdquo; дългогодишният тестов пилот на Audi и бивш шампион в Porsche SuperCup Франк Щиплер дрифтираше през цялото време. Способността на RS 3 да хвърля къчове със задните гуми през цялото време е повече от достойна за поощрение. А двигателят е фантастичен: шумен, зъл и с гневен рев над 4500 об/мин. /БЛИЦ<br />