На автопазара нов внос на 160 000 км, а реално 437 000. Как става номерът?
Автоджамбазите даже не се притесняват, че са спипани в крачка, чакат следващия мераклия
Само преди дни репортер на Dnes.bg “закачи на компютър” 10-годишен джип от полулярна марка, който според продавача трябваше на да бъде на 180 000 км. С редицата грешки, които показа компютърът, стана ясно, че на колата е правен ремонт на… 267 000 км. И то преди три години. Търговецът обаче не се притесни от показанията и даде ясен знак, че ще чака следващия мераклия.
Разкриха къде отиват старите дизели от Германия (ТАБЛИЦА)
От официалния сервиз на марката казаха, че на пазара от същия модел са пристигали при тях едва 2-3 истински и нормално обслужвани бройки. Всичко друго не си струва. Километражите пък масово се превъртат.Това показа и проверка на bTV със стара кола, внос от Дания. Според нейния километраж тя е изминала 160 000 км. Продавачът заявява, че таблото не работи. Под капака на колата обаче е забравена важна бележка – датата и километрите, при които е сменен зъбният ремък – 398 200 км.
Феномен: Съветска Niva произведена за Канада през 1991 г., още движи като нова в САЩ (СНИМКИ/ВИДЕО)
Дания обаче разполага с електронна система със сервизната история на всеки автомобил. Справка показва, че до края на 2018 година колата от обявата е изминала 437 хил. километра. При въпрос откъде идва разминаването, продавачът се опитва да избяга.Има я: Кола втора ръка под 10 години и само за 4 - 5 хиляди лева (СНИМКИ)
Превъртането на километража у нас не е никак трудно и скъпо – цените излизат между 80 до 300 лв. Разликата в цената е в качеството на незаконната услуга. И евтиният вариант често се хваща веднага при преглед от кандидат-купувача.Понякога, когато се превърта километражът, се превъртала цялата история на автомобила и така изобщо не се разбирало, че има манипулации по автомобила.
Най-бързо ръждясващите коли втора ръка
Глобата за подобен тарикатлък е от 2000 до 7000 лева, но рядко се стига до налагането им.Не във всички държави има регистри, които посочват историята на автомобила, но повечето автомобили в Германия и Швейцария имат сервизна история, която не се манипулира толкова лесно. В Англия пък има фирма, която срещу 30 паунда ти предоставя цялата история на колата.
Стотици пропищяха от жестока измамна схема на български и румънски цигани с коли втора ръка
За честото превъртане на километражите, потвърждават и специалистите. Целта – колите се продават по-скъпо, когато изминатите километри са по-малко. Ивайло Петков всеки ден проследява върнат ли е километражът на коли, които стигат до сервиза му.Пълен шаш: Такава нашенска неграмотна обява за продажба на автомобил не сте виждали, ще колабирате от смях
“Рекордьорът ни е “Мерцедес” на 1 млн. и 200 хил. км – показваше около 300 хиляди”, споделя пред телевизията диагностикът Ивайло Петков.На пазара за превъртането на километражите има ясни за хората в бранша правила и цени.
“Всяка кола на 3 години е на 60 хил. км, на 10 години е на 150 хил. км и така върви тенденцията нагоре. На 20 г. – 200 хил. За 30 лв. се превърта за 2 минути, за 300 лв. ти отнема няколко часа”, допълни Петков
Експерти от Consumer Reports НЕ препоръчват тези коли втора ръка (СНИМКИ)
Заниженият контрол е причината за честото манипулиране на автомобилните километражи. Това заяви председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев пред bTV.Той е на мнение, че превъртането на пробега трябва да се установява на годишните технически прегледи. Те обаче често били фиктивни.
Когато се връщат километрите, се създава фалшива реалност, която създава предпоставки за увеличаване на ПТП-тата, категоричен бе Милчев.
От своя страна председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров подчерта, че глобите няма да решат проблема.Той съобщи, че в момента тече обществено обсъждане на наредба, която ще задължи пунктовете за технически прегледи да вписват километражите. Най-сериозният проблем по негови думи обаче са колите, които се внасят.
7 употребявани коли, които заслужават 100% доверие
Отправям апел към нашите бъдещи евродепутати да се постави този въпрос на европейско ниво - да се създаде обща система, в която всеки автомобил да се проследява по номера, призова Тодоров.Според изпълнителния директор на Асоциацията на вносителите на автомобили Цветелина Цанева има психологически момент при превъртането на пробега - хората знаят, че километрите не са реални, но купуват със занижени цифри.
"В Германия криминализираха връщането на километража, хората се пренастроиха, че е нормално кола да е на 300 000 км. Преместиха психологическата граница на сделката. Трябва да се затегне контролът над техническите прегледи", отсече Цанева.
Последвайте ни
0 Коментара: