Що е то "бразилски Mercedes" и защо се продава? (СНИМКИ)
През 1981 г. Gurgel Motores пуска в продажба градски модел. Необичайният XEF прилича на седан и има само един ред седалки, но с три места като в бус. Концепцията на автомобилчето е да може да превозва тричленно семейство и багажа му със стил.
Дизайнът е вдъхновен от тогавашните модели на Mercedes-Benz с правоъгълните им фарове и оребрени стопове. През 80-те вносът на немските лимузини е забранен и повечето бразилци могат само да въздишат по возилата на дипломатите и чужденците.
Техниката отново е от Костенурка. Зад миниатюрния заден капак работи 1.6-литров боксер с мощност 65 к.с., съчетан с четиристепенна предавателна кутия.
Gurgel XEF е дълъг 3.12, широк 1.7 м и има междуосие от едва 1.8 метра. Тежи 800 кг и ускорява от 0 до 100 за около 20 секунди, а максималната скорост е 140 км/ч.
От "бразилския Mercedes" са произведени само 145 бройки, 87 от които са бензинови, а 58 работят на алкохол. Не е за вярване, но относително добре запазен екземпляр от редкия модел се продава от холандски онлайн аукцион.
Първата регистрация на червения седан е от 1984 г. Автомобилът е 35-ият от всички произведени и е изминал 46 595 км. Наддаването за униката приключва съвсем скоро, а най-високата оферта до момента е само €3 015.
Последвайте ни
0 Коментара: