Ако не сте чували за марката Gurgel, не сте единствените извън Бразилия. Силните години на компанията на Жоао ду Амарал Гуржеу са между 1969-а и 1987-а, когато държавата защитава местните производители от вносната конкуренция и той продава успешно джипки с механика от Volkswagen Kaefer и каросерии от "Пластил" - патентован "сандвич" от фибростъкло и стомана, пише Факти бг.

 

През 1981 г. Gurgel Motores пуска в продажба градски модел. Необичайният XEF прилича на седан и има само един ред седалки, но с три места като в бус. Концепцията на автомобилчето е да може да превозва тричленно семейство и багажа му със стил.

 

 

 

Дизайнът е вдъхновен от тогавашните модели на Mercedes-Benz с правоъгълните им фарове и оребрени стопове. През 80-те вносът на немските лимузини е забранен и повечето бразилци могат само да въздишат по возилата на дипломатите и чужденците.

 

 

Техниката отново е от Костенурка. Зад миниатюрния заден капак работи 1.6-литров боксер с мощност 65 к.с., съчетан с четиристепенна предавателна кутия.

 

 

Gurgel XEF е дълъг 3.12, широк 1.7 м и има междуосие от едва 1.8 метра. Тежи 800 кг и ускорява от 0 до 100 за около 20 секунди, а максималната скорост е 140 км/ч.

 

 

От "бразилския Mercedes" са произведени само 145 бройки, 87 от които са бензинови, а 58 работят на алкохол. Не е за вярване, но относително добре запазен екземпляр от редкия модел се продава от холандски онлайн аукцион.

 

 

Първата регистрация на червения седан е от 1984 г. Автомобилът е 35-ият от всички произведени и е изминал 46 595 км. Наддаването за униката приключва съвсем скоро, а най-високата оферта до момента е само €3 015.