Експерт припомни какво трябва да проверите в колата си след зимата. 

Огледайте окачването

Окачването изпитва големи натоварвания през зимата. Ако незагрятите амортисьори попаднат в дупка, стъблата и уплътненията могат да се повредят.

Тампоните на носачите се напукват по-често в студа. Прахоуловителите на шарнирите на задвижващите колела и кормилните щанги губят своята стегнатост по-бързо.

Дори повредените от корозия пружини обикновено се чупят през зимата. Всички тези грешки трябва да бъдат идентифицирани и коригирани, преди да започнете да шофирате бързо и на дълги разстояния.

Летните гуми

Време е за преобуване. Огледайте предварително летните гуми за повреди по протектора и страничните стени.

Ако през зимата налягането в гумите е намаляло с 0,2-0,3 бара, това е нормално. Ако е повече, потърсете течове. Побързайте, преди да се извият опашки в магазините за гуми за сезонна смяна на гуми.

Преценете дали е време да смените гумите си поради износване. Височината на протектора трябва да бъде най-малко 1,6 мм.

Каросерията на колата

Ако карате колата на канал или повдигач, проверете дали има ръжда по праговете и страничните греди. Може би има смисъл да се похарчат пари за професионална антикорозионна обработка на тялото.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.