Шведи разработиха камион, който харчи с 30% по-малко гориво
Вижте кое прави новият ТИР толкова икономичен
Ключов фактор за ниския разход на гориво е значителното увеличаване на аеродинамичната ефективност (с 40%), което носи предимства както на влекача, така е на ремаркето.
"Променихме и оптимизирахме цялата композиция с цел по-добра аеродинамика – като пример: използвахме камери вместо огледала за обратно виждане. Това намалява въздушното съпротивление и така е необходима по-малко енергия за задвижване на товарния автомобил", казва Аке Отцен, главен мениджър проекти, Volvo Trucks.
В допълнение към подобряването на аеродинамичните качества концептуалният автомобил е оборудван с новоразработени гуми с по-ниско съпротивление при търкаляне. Ремаркето тежи два тона по-малко от стандартното, което също осигурява или по-нисък разход на гориво, или възможност за по-голям полезен товар. Проектът включва и усъвършенствана силова линия. Композицията беше тествана по шведските пътища през есента на 2015 г., а работата по Volvo Concept Truck е в ход от 2011 г. Целта е да се подобри ефективността на автомобилните превози на дълги разстояния с 50 %, пише iNews.bg.
Концептуалният автомобил е част от изследователски проект и той няма да се предлага на пазара. Някои от аеродинамичните характеристики вече са внедрени в серийно произвежданите автомобили на Volvo Trucks.
Изследователският проект е двустранна съвместна разработка на Швеция и САЩ с подкрепата на Шведската енергийна агенция и американското Министерство на енергетиката. Американският проект Super Truck има за цел да увеличи транспортната ефективност на превозите на дълги разстояния на североамериканския пазар.
Последвайте ни
0 Коментара: