Следващото поколение на Volkswagen Beetle ще стане електромобил с 4 врати. Това съобщава британското издание Autocar, цитирано от аутомедия бг, което се позовава на свои източници в компанията.
Според инфорвацията, главният дизайнер на германския концерн Клаус Бишоф вече е направил първите скици на електрическия „бръмбар”. Неговото излизане на пазара обаче ще стане факт не по-рано от 2021-2021 г. Преди него Volkswagen ще пусне няколко модела от новото семейство електромобили I.D.

Предвижда се следващият Beetle да бъде изграден на модулната плаформа MEB, разработена специално за новото поколение електрически автомобили на Volkswagen. Използването на това шаси ще позволи да се запази класическия дизайн на модела, като се увеличи свободното пространство в салона и се постави система за задвижване на четирите колела.

Серийното производство на електромобилите на Volkswagen ще стартира през 2020 г. Първият представител на семейството I.D. ще бъде компактен хечбек, а след него ще се появат кросоувър, миниван и представителен седан. Целта пред германците е до 2025 г. да пуснат на пазара поне 20 автомобили с електрическо задвижване.

Следващият VW Beetle ще бъде електромобил

В същото време Volkswagen стартира проект за преносими станции за зареждане на електромобили. Компанията вече е готова с 12 такива устройства, които бяха предадени на властите във Волфсбург – града, в който се намира централата на германския производител.

Според шефа на Volkswagen Group – Хебрет Дийс (на снимката вляво), концернът ще инвестира 10 млн. евро в зарядни станции, разположени във Волфсбуг и околностите му. Станциите ще се превозват на места, на които се очаква да нужда от тях. Например, ако предстои мач на местния футболен отбор „Волфсбург”, устройствата ще бъдат преместени до стадиона, където собствениците на електромобили да ги използват, докато наблюдават футболната среща.



Подобна станция ще може да работи напълно отделно от електрическата мрежа поне за определен период от време. В нея едновременно ще може да се зареждат до 4 транспортни средства – от електромобили до велосипеди на ток. Мощността на устройството е 200 кВт/ч, като самото то ще използва енергия и от „зелени” източници – слънце или вятър. Поне на първо време зареждането от такива станции ще е напълно безплатно.

Снимки: Autocar, Volkswagen